ثروت ۷.۷ تریلیون دلاری میلیاردرها، تولید ناخالص چهار کشور صنعتی را پشت سر گذاشت

دوشنبه ۱۸ مرداد ۱۳۹۵ - ۲۳:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
به لطف گسترش صنعت فناوری و سهولت پیوند ایده‌ها با واقعیت، تعداد میلیاردها نیز افزایش یافته است، بطوری که براساس اطلاعات ارائه شده تعداد افرادی که سرمایه‌ای بیش از یک میلیارد دلار دارند از مرز ۲۴۷۳ نفر عبور کرده است. ثروت این افراد بیش از ۷.۷ تریلیون دلار است. با زومیت همراه باشید.
تبلیغات

گسترش فناوری و استقبال از ایده‌های جدید باعث شده تا افراد بسیاری در این حوزه درگیر شده و در نتیجه با شکوفا شدن ایده‌ها تعداد افراد میلیاردر نیز افزایش پیدا کند. شاید رسیدن به ثروت کلان در دهه‌های گذشته بسیار معمول نبود، اما اخیرا شاهد این موضوع هستیم که تعداد افراد میلیونر در حال افزایش پیدا کردن است، هرچند نمی‌توان اغلب نمونه‌‌های وطنی را در این چارچوب گنجاند. براساس گزارش جدید منتشر شده توسط موسسه‌ی Wealth-X که هر ساله لیستی از میلیونرها را منتشر می‌کند، تعداد این افراد با داشتن ثروتی بیشتر از یک میلیارد دلار به بیش از ۲۴۷۳ تن رسیده است.

در واقع به ازای هر ۲.۹۵ میلیون نفر، یک میلیونر در کل جهان وجود دارد که این موضوع نشان از افزایش جمعیت میلیونرهای دنیا است. به گزارش Wealth-X، افراد ثروتمند در کل جهان طی یک سال اخیر بیش از پیش به ثروت خود افزوده‌اند. مجموع ثروت کل این افراد با افزایشی ۵.۳ درصدی به بیش از ۷.۷ تریلیون دلار رسیده است که بیش از مجموع تولید ناخالص داخلی کشورهای فرانسه، بریتانیا، ژاپن و آلمان است.

در ادامه می‌توان شماری از نکات بسیار جالب توجه در مورد آمار ثروتمندان را مشاهده کنید:

  • در حال حاضر سرمایه‌گذاری همچنان بهترین راه برای افزایش ثروت است، اما تعداد افرادی که از این طریق میلیونر می‌شوند در یک سال اخیر با کاهش ۵.۵ درصدی همراه شده و ارزش دارای این افراد نیز ۶.۶ درصد کاهش پیدا کرده است.
  • قاره‌ی آسیا از نظر جغرافیایی سریع‌ترین رشد را از نظر تعداد میلیاردرها به خود می‌بینید. براساس اطلاعات ارائه شده تعداد میلیاردرها در این منطقه با افزایش ۱۵.۲ درصدی به ۶۴۲ افزایش پیدا کرده و ثروت خالص این افراد نیز با افزایش ۱۹.۶ درصدی به ۱.۶۹ تریلیون دلار رسیده است.
  • محبوبت‌ترین اقدام غیرتجاری بین میلیاردرها، انجام کارهای بشردوستانه است. بیش از ۵۶.۳ درصد از افراد ثروتمند علاقمند هستند تا بخشی از ثروت خود را برای کمک به سایر انسان‌ها صرف کنند. سایر حوزه‌هایی که این افراد دست به جیب می‌شوند شامل سفر، هنر، سیاست و خرید قایق است.
  • میلیاردها در یک سال اخیر بیشترین میزان نقدینگی را در اختیار داشته‌اند، به طوری که بسیاری با فروش دارایی‌های خود آن‌ها را به نقدینگی تبدیل می‌کنند. در حال حاضر ۲۲ درصد از ثروت این افراد را نقدینگی تشکیل می‌دهد.
  • فاصله‌ی جنسیتی بین میلیاردها از سال ۲۰۱۴ به این سو در حال افزایش است، بطوری که تعداد میلیاردهای جدید از سال ۲۰۱۴ به این سو ۱۴۸ نفر بوده که ۱۴۰ نفر آن‌ها مذکر هستند.

آیا شما نیز ایده‌ای دارید تا با پیاده کردن آن به یکی از افراد این لیست تبدیل شوید؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات