تماشا کنید: حرکات موزون ۱۰۰۰ ربات به‌صورت هماهنگ

دوشنبه ۱۸ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۷:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
گسترش فناوری باعث شده تا جلوه‌های مختلف این حوزه با زندگی روزمره ما انسان‌ها عجیب شود. شاید تا یک دهه پیش خبری از شماری از رکوردهای ثبت شده در کتاب گینس نبود، اما امروزه حتی رقص هماهنگ ربات‌ها نیز به عنوان بهانه‌ای برای ثبت رکورد در نظر گرفته می‌شود. کمپانی Ever Win Company & Ltd با انجام رقص هماهنگ ۱۰۰۰ ربات، رکورد جدیدی را در این زمینه به ثبت رسانده است. با زومیت همراه باشید.
تبلیغات

ربات‌ها هنوز آنطور که باید و شاید پیشرفت‌هایی را که در فیلم‌های علمی-تخیلی شاهد آن هستیم، به خود ندیده‌اند، هرچند بعضا نمایش قابلیت‌های شماری از ربات‌های بسیار پیشرفته نظیر نمونه‌هایی که توسط بوستون داینامیکس توسعه یافته، وحشت آور است. حال Ever Win Company & Ltd که در زمینه‌ی توسعه ربات فعالیت می‌کند، وجهه‌ای دیگر از ربات‌ها را به نمایش گذاشته است.

کمپانی مورد نظر با استفاده از ۱٫۰۰۷ ربات و انجام حرکات موزون هماهنگ توسط تمام این ربات‌ها، رکورد جدیدی را در کتاب رکوردهای گینس ثبت کرده است. رکورد پیشین ثبت شده در کتاب گینس با ۵۴۰ دستگاه ربات ثبت شده بود.

آمارهای ارائه شده نشان از این دارد که ربات‌های مورد استفاده در این رکوردزنی ۴۳.۸ سانتی‌متر ارتفاع داشته و برای ثبت رکورد تنها نیاز بوده تا ۶۰ ثانیه بصورت هماهنگ در کنار یکدیگر حرکاتی را انجام دهند. البته در زمان آزمایش شماری از ربات‌ها ماموریت خود را به درستی انجام نداده و شماری نیز قادر به حفظ تعادل خود نبودند، با این حال اغلب ربات‌ها ماموریت محول شده را به خوبی انجام داده و در نهایت رکورد ثبت شد.

براساس اطلاعات ارائه شده، تمام ربات‌های مورد استفاده از طریق یک دستگاه گوشی هوشمند کنترل شده‌اند. همچنین برای جلوگیری از اختلال در ارتباط ربات‌ها با این گوشی هوشمند از یک فناوری رمزنگاری شده در ارتباط بین ربات‌ها و گوشی‌هوشمند مورد نظر استفاده شده است.

این رکوردگیری در جریان برگزاری فستیوال Qingdao Beer در شاندونگ چین برگزار شد. نظر شما در این خصوص چیست؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات