چگونه لباس ‌های سفید را تمیز نگه داریم؟

چهارشنبه ۶ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۹:۳۰
مطالعه 4 دقیقه
تمیز نگاه داشتن لباس‌های سفید سخت است، حتی گاهی با چندین بار شستشو هم نمی‌توان آن‌ها رابه سفیدی روز اول برگرداند. علت تیره یا زرد شدن لباس‌های سفید چیست و چگونه می‌توان از این اتفاق جلوگیری کرد؟ ترفندهای زیر را به کار گیرید تا لباس‌های سفیدتان تمیز و سفید باقی بماند.
تبلیغات

برای کسانی که نسبت به لباس‌های خود حساس هستند، هیچ چیزی بدتر از این نیست که ببینند لباس سفید جدیدشان کدر یا تیره شده است. اما راه‌هایی وجود دارد که بتوانید از این اتفاق جلوگیری کنید. از توصیه‌های زیر استفاده کنید تا  همیشه لباس‌هایی سفید و تمیز داشته باشید.

۱. لباس‌های سفید را پس از هر یک یا دوبار استفاده بشویید

حتی اگر شما متوجه کثیفی لباس خود نمی‌شوید، عرق و آلودگی بدن می‌تواند کم‌کم لباس سفید شما را زرد و تیره کند. شما باید قبل از این‌که این اتفاق بیفتد لباس‌ها را بشویید.

clothes

۲. در اولین فرصت لکه ها را از بین ببرید

لکه های مواد غذایی مانند سس گوجه فرنگی یا قهوه روی لباس باقی می‌مانند. ما باید برای از بین بردن این لکه‌های آشکار و لکه‌های پنهانی که ناشی از عرق هستند، در اولین فرصت اقدام کنیم. برای از بین‌بردن لک‌های زیر بغل لباس، باید این قسمت‌ها را با مایع پاک‌کننده قوی مالش دهیم و بگذاریم این مواد ۱۵ دقیقه بر روی لباس بماند، سپس آن‌ را آبکشی کنیم.

۳. همیشه لباس‌های سفید را از لباس‌های رنگی جدا کنید

دلیل این کار مشخص است و  لباس‌های سفید حتما باید از بقیه لباس‌ها جدا شود،  چرا که لباس‌های رنگ‌شده، در حین شستشو رنگ می‌دهند و این رنگ در تارو پود لباس‌های سفید جذب خواهد شد.

clothes

۴. برای شستشوی لباس‌های سفید، از شوینده‌ای استفاده کنید که دارای سفید‌کننده باشد

اگر نمی‌خواهید از سفید‌کننده استفاده کنید، با جایگزین‌های سفید کننده لباس خود را بشویید. این محصولات لباس‌های سفید را در حین شستشو سفیدتر می‌کند.

۵. مقدار پاک‌کننده را دقیق اندازه‌گیری کنید

استفاده کم یا بیش از حد این مواد باعث می‌شود که لباس شما تیره و چرک به نظر برسد. با این‌کار لکه‌ها به اعماق پارچه نفوذ می‌کنند و شسته نمی‌شوند. بهترین کار این است که از دستورالعمل نحوه استفاده از مواد شوینده، پیروی کنید.

clothes

۶. ماشین لباسشویی را بیش از حد پر نکنید

بسیاری از ما وقتی که می‌بینیم محفظه ماشین لباسشویی جا دارد، چند تکه لباس دیگر به آن اضافه می‌کنیم. اما این‌کار اشتباه است، زیرا لباس‌ها نیاز دارند که به راحتی در ماشین لباسشویی گردش کنند تا تمیز شوند. اگر شما بیش از حد در آن لباس بریزید، جایی برای پاک‌کننده‌ها باقی نمی‌ماند که بتوانند لکه‌ها را پاک کنند.

۷. از بالاترین درجه آبی که برای لباس شما مناسب است، استفاده کنید

هرچه دمای آب بالاتر باشد، میکروب‌های بیشتری از سطح لباس شما پاک میشود. دمای بالا چرک لباس را هم از بین می‌برد، چیزی که در دراز مدت لباس شما را کدر می‌کند. اما برای جلوگیری از آب رفتن و آسیب دیدن لباس، برچسب مراقبت آن را چک کنید تا ببینید که حداکثر دمایی که می‌توانید برای شستشوی لباستان استفاده کنید، چقدر است.

clothes

۸. لباس‌ها را با توجه به برچسب مراقبت خشک کنید

خشک کردن بیش از حد لباس‌ها باعث می‌شود که آن‌ها در مدت کوتاه‌تری کهنه و پوسیده شوند، پس باید به برچسب مراقبت لباس نگاه کنید تا ببینید که تا چه حد می‌توانید لباس‌ها را خشک کنید. راه دیگری که وجود دارد این است که لباسشویی را بر روی حالت خودکار قرار دهید، بنابراین هرگاه که لباس‌های شما خشک شود، خشک‌کن متوقف می‌شود، با این کار زمان و انرژی کمتری هم هدر می‌رود.

۹. از لباس‌هایی با پارچه ضد لک استفاده کنید

البته تولید این لباس‌ها محدود است، اما برای کسانی که وسواس تمیزی لباس‌های سفید را دارند، این مورد گزینه خوبی است.

clothes

۱۰. از این ترفند‌ها برای تمام لباس‌های سفید استفاده کنید

حوله‌ها و روتختی‌های سفید هم از این قاعده مستثنا نیستند، اگر می‌خواهید آن‌ها مثل روز اول سفید بمانند، در استفاده از این وسایل توصیه‌های بالا را به کار گیرید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات