۱۰ نکته برای حفظ یک گروه موفق

پنج‌شنبه ۳۰ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۰:۳۲
مطالعه 3 دقیقه
در دنیای رقابتی امروز و دریک گروه موفق دیگر روش‌های سنتی پاسخگو نیستند. اعضای تازه وارد به تیم نیاز دارند تا مهارت‌های متفاوت خود را با نیاز‌های گروه هماهنگ بکنند، چرا که‌ برخلاف بنیانگذاران گروه‌ آن‌ها نیاز بیشتر به حقوق‌ و درآمد دارند.
تبلیغات

در این مقاله قصد داریم تا تمام گام‌های مهمی که باعث موفقیت و جذاب باقی‌ماندن یک گروه می‌شود را بررسی کنیم. پس با زومیت همراه باشید:

۱. از احساسات و عواطف لازم برخوردار باشید و دید موفق خود را بین سایر اعضا به اشتراک قرار بدهید.هدف  و کار شرکت باید به اندازه کافی برای تمامی اعضا بزرگ و قابل احترام باشد و برای خودتان توضیح بدهید که چرا من اینجا هستم و وظیفه و انتظار از خودم چیست. به همین دلیل انتخاب اعضایی با این ویژگی‌ها بسیار مهم است، مخصوصا برای شرکت‌هایی با سابقه کمتر از 3 سال این انتخاب کارکنان از اهمیت بالایی برخوردار است.

۲. از تمامی متقاضیان کاردر شرکت و همچنین کارکنان کنونی شرکت بپرسید که چرا‌ اینجا هستند و دنبال چه چیزی می‌گردند، به آن‌ها بگویید در یک دوره 3 تا 6 ماهه چه چیزی  از آن‌ها می‌خواهید. یادآوری کنید که آن‌ها هستند که باید برای باقی‌ماندن در این گروه تلاش کنند. این جمله را در محیط کار نصب کنید که: «کارکنان باید آن‌چنان عمل کنند که همانند اعضای تازه وارد دائما در حال یادگیری و برای آن‌ها الگوی خوبی باشند».

۳. به عنوان یک مدیر به کارکنان شرکت چیزهایی بدهید که سایر دوستان آنها در شرکت‌های رقیب دراختیارشان قرار نمی‌دهند، نظیر حس مسئولیت پذیری, مشاوره, اعتماد به نفس, لذت بردن، تفریح  و حس خوب ارتباط مناسب اجتماعی. به آن‌ها حسی القا کنید که در جای دیگری تجربه نکرده‌اند، مثل: احترام, تشویق کردن, حس مهم بودن به خصوص برای اعضای جوان گروه، حتی شده با خانواده آن‌ها در مورد مشکلات موجود صحبت کنید.

۴. هرگز از گسترش دادن دانش خود نترسید شاید این کار در ابتدا سخت باشد اما داشتن دانش به معنی قدرت داشتن است.به کارکنان خود دانش عمومی در مورد کاری که می‌خواهید داشته باشید، بدهید این کار باعث گسترش روند توسعه‌ای شرکت خواهد شد.

۵. بسیار از عبارت متشکرم استفاده کنید. وقتی شما این عبارت را مکررا برای کارکنان به کار می‌برید آن‌ها احساس مهم بودن می‌کنند و کیفیت کار به مراتب بالا می‌رود.

۶. تمامی اعضا را با نام کوچک بشناسید و آن ها را با این نام خطاب قرار بدهید. در هربار ملاقات  با  آن‌ها کار آن‌ها را چک کنید و وظیفه  و مسیر پیشرفت را به آن‌ها یادآوری کنید، این کار باعث می‌شود که آن‌ها حس با ارزش بودن و مورد توجه بودن داشته باشند.

۷. همواره بگویید کار می‌کنم با و نه برای کسی! چرا که این گفتار شائبه ایجاد می‌کند و شما حتی برای سخنگو یا همکار صمیمی خود هم بگویید که وی با من کار می‌کند  و نه برای من. با اینکار به وی حس باارزش بودن و شخصیت داشتن داده‌اید.

۸. در شرکت همواره جلسات ملاقات  و  مشورت منظمی را برگزار کنید و در این جلسات همیشه شما سخنران نباشید بلکه فرصت سخنرانی را برای همه اعضا درمورد اهداف و نحوه پیشرفت وظایف بدهید، سعی کنید در این جلسات به افرادی که در کار خود موفق‌تر ظاهر شده‌اند جوایزی را اهدا کنید و مورد تشویقشان قرار دهید.

۹. همواره این را به یاد داشته باشید که شما یک رهبر هستید و نیاز به همکاری کارکنان دارید، برای اینکار نیاز دارید تا هرکدام از کارکنان را از نزدیک حس کنید و آن‌ها نیز وجود شما و توجه شما را ببینند و باور کنند.یکی از راهکار‌های بسیار مناسب این است که هر صبح برنامه صبحانه با کارکنان برقرار باشد.

۱۰. به کارکنان شرکت یادآوری بنمایید که نحوه سوددهی و انجام پروژه‌های شرکت چه اهمیتی دارد. آن‌ها باید بدانند در صورت موفقیت شرکت آن‌ها نیز سهمی از این موفقیت دارند و نحوه پرداخت حقوق و پیشرفت آنها وابسته به موفقیت و سوددهی شرکت است، در نتیجه باید در به ثمر رساندن این نتیجه تلاش کنند.

شما نیز دیدگاه ‌های خود را در مورد موفقیت و راه‌های داشتن یک گروه موفق با زومیت درمیان بگذارید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات