در تانک‌های آینده به جای زره از تکنولوژی استفاده خواهد شد

سه‌شنبه ۲۸ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۲:۳۹
مطالعه 2 دقیقه
در تانک‌ها و وسایل نقلیه‌ی زره‌پوش مشابه از چندین لایه سپر حفاظتی برای حفظ جان سرنشینان در برابر گلوله‌ و حملات دشمن استفاده می‌شود اما این لایه‌های امنیتی باعث سنگینی و کندی حرکت می‌شوند. DARPA قصد دارد تانک‌هایی بسازد که در آن‌ها از تکنولوژی به جای سپرهای سنگین استفاده شود.
تبلیغات

سازمان پروژه‌های تحقیقاتی پیشرفته‌ی دفاعی ایالات متحده قصد دارد با استفاده از فناوری‌های جدید تانک‌هایی سبک‌تر، سریع‌تر، با قابلیت مانور بالا و خدمه‌ی کمتر طراحی کند. در تانک‌های امروزی از چندین لایه سپر حفاظتی سنگین در اطراف تانک استفاده می‌شود. از زمان ساخت اولین تانک با این نوع زره شاید بیشتر از صد سال گذشته باشد. موشک‌های ضد تانک جدید مانند مته می‌توانند این زره‌ها را سوراخ کرده و تانک را منفجر کنند. DARPA تمام توان خود را به کار گرفته تا تکنولوژی فوق‌العاده‌ای را خلق کند که به وسیله‌ی آن تانک‌ها چالاک‌تر شوند و برای حفاظت به لایه‌های سنگین زرهی نیاز نداشته باشند. با بالارفتن سرعت حرکت این جنگ‌افزارها هدف گرفتن آن‌ها نیز بسیار دشوارتر می‌شود. DARPA در پروژه‌ی Ground-X می‌خواهد آن چه را که در فیلم‌های تخیلی دیده‌ایم به واقعیت تبدیل کند.

darpa

سازمان پروژه های تحقیقاتی پیشرفته‌ طراحی وسیله‌ی دیگری را شروع کرده است که توانایی عبور از راه‌های صعب‌العبور را دارد تا از شناسایی و تیررس دشمن در امان بماند. برای حفظ اسرار محرمانه‌ی نظامی DARPA تا ۲ سال دیگر از دادن اطلاعات بیشتر در مورد GXV-T خودداری خواهد کرد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات