تماشا کنید: نمایش هنر سیکو در ساخت ماشینی برای نمایش اهمیت زمان

یک‌شنبه ۲۳ خرداد ۱۳۹۵ - ۰۰:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
همگان سیکو (Seiko) را به عنوان یکی از نام‌های قابل احترام در صنعت ساعت‌سازی می‌شناسند. این کمپانی ژاپنی امروز ویدیویی را منتشر کرده که در آن با قطعات مورد استفاده برای ساخت ساعت، سازه‌ای بسیار جالب طراحی کرده است. با زومیت همراه باشید.
تبلیغات

کمپانی ژاپنی سیکو بیش از یک قرن سابقه در حوزه‌ی ساخت ساعت دارد. ژاپنی‌ها از دیرباز نام خود را به عنوان یکی از بهترین محصولات موجود در بازار مطرح کرده‌اند، حال آنکه این کمپانی ژاپنی با انتشار ویدیویی با نام Art of Time، هنر خود را در حوزه‌های دیگری نیز نمایش داده است. در این ویدیو می‌توان هنر متخصصان سیکو را در ساخت سازه‌ای بسیار جالب با استفاده از قطعات مورد استفاده برای ساخت ساعت، مشاهده کرد.

براساس اطلاعات ارائه شده سیکو، کلیپ ویدیویی مورد نظر مبتنی بر شعار این کمپانی که Seiko. Moving ahead. Touching Hearts است، تولید شده است. در این کلیپ ویدیویی از یک موسیقی که توسط شینجی هاتوری، مدیرعامل سیکو ساخته شده، استفاده شده است. شعر این موسیقی توسط کارکنان سیکو سروده شده و توسط اتسوکو یاکوشیمارو نیز خوانده شده است. سیکو فلسفه‌ی ساخت این ماشین جالب توجه را مربوط به زمانی می‌داند که کمبود ساعت، لزوم استفاده از زنگ و انواع آلات موسیقی را برای یادآوری زمان برای مردم، امری اجباری می کرد. سیکو مفهوم یادآوری زمان در سال‌های دور به این روش را Art with no form خوانده است.

در ماشین مینیاتوری ساخته شده توسط سیکو از ابزارهایی استفاده شده که در ساخت ساعت نیز از آن‌ها بهره گرفته نی‌شود. در طول مسیر این ماشین، یاقوت‌های مورد استفاده درون ساعت که کره شکل است، با عبور از موانع مختلف، به سمبل قلبی می‌رسد که در اثر برخورد گوی، شروع به تپیدن می‌کند و در این لحظه است که این ماشین به انتهای کار خود می‌رسد، چراکه پس از این مرحله محفظه‌ی شیشه‌ای قرار گرفته روی یکی از ماژول‌های مورد استفاده در ساعت بالا رفته و متخصص ساخت ساعت‌های سیکو با برداشتن آن، این قطعه را روی ساعت قرار می‌دهد. در آخر دوربین نمایی از ساختار ماشین مورد نظر را از بالا نمایش می‌دهد که از دور روی ساختاری شبیه به ساعت ساخته شده است.

سیکو اعلام کرده که برای ساخت این ماشین بیش از ۱٫۲۰۰ قطعه مورد استفاده قرار گرفته و بیش از ۷۰ ساعت زمان برای ساخت آن صرف شده است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات