هواپیمای خورشیدی ایمپالس 2 موفق به پرواز 62 ساعته شد

دوشنبه ۶ اردیبهشت ۱۳۹۵ - ۲۰:۴۵
مطالعه 2 دقیقه
هواپیماهای خورشیدی هنوز به طور انبوه و اقتصادی وارد صنعت حمل و نقل نشده‌اند. شاید به حقیقت پیوستن این مسئله کمی زمان بر باشد ولی یکی از راه‌های پاک، استفاده از انرژی خورشیدی محسوب می‌شود. با زومیت همراه باشید تا از آخرین برنامه پروازی هواپیمای خورشیدی ایمپالس ۲ مطلع شوید.
تبلیغات

پس از بلند شدن سولار ایمپالس از هاوایی در ساعت ۶:۳۰ صبح، برترند پیکارد (Bertrand Piccard) خلبان این هواپیما، تجربه‌ای لذت بخش را پس از طی کردن سفر خود گزارش داده است. او پس از ۶۲ ساعت پرواز در منطقه پروازی موفت (Moffett) کالیفرنیا فرود آمد.

سازندگان هواپیمای خورشیدی ایمپالس در حال برنامه ریزی برای طی کردن محیط کره زمین با آخرین ساخته‌ی خود هستند. این هواپیمای ۹ ماه پیش رکورد پرواز از ژاپن تا هاوایی را به نام خود ثبت کرد.

حال اندرو بورچبرگ (Andre Borschberg) خود را برای هدایت این هواپیما در سفر بعدی از کالیفرنیا به نیویورک، آماده می‌کند. تیم سازنده‌ی  برنامه‌ریزی سفرها را بر اساس آب و هوای کشور مقصد انجام می‌دهند تا بتوانند حداکثر استفاده را از خورشید بکنند. مقصد نهایی ایمپالس ۲ شهر ابوظبی است، جایی که این هواپیما در سال ۲۰۱۵ آن را برای سفر به دور جهان ترک کرد.

هواپیمای خورشیدی
هواپیمای خورشیدی
هواپیمای خورشیدی

در ادامه می‌توانید ویدیوی لحظه‌ی فرود ایمپالس ۲ را پس از ۶۲ ساعت پرواز پیوسته تماشا کنید.

لینک دانلود

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات