تلفن ۱۴۰ ساله شد؛ اولین تماس تلفنی یک و نیم قرن پیش برقرار شد

شنبه ۲۲ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۰:۲۴
مطالعه 2 دقیقه
احتمالا اختراع تلفن یکی از رویدادهای مهم تاریخ بشریت به شمار می‌آید؛ ۱۴۰ سال پیش در چنین روزهایی  الکساندر گراهام بل موفق به ثبت این اختراع مهم و برقراری اولین تماس تلفنی شد.
تبلیغات

 شاید اگر گراهام بل و اختراع وی نبود، امروزه قادر به برقراری تماس‌های تلفنی نبودیم. برقراری ارتباط میان انسان‌ها همواره یکی از چالش‌های مهم بوده و از دیرباز انسان‌ها درصدد ایجاد راه‌حل‌هایی برای این منظور بودند. ۱۴۰ سال پیش الکساندر گراهام بل با همکاری دوست خود توماس واتسون، تلفن را اختراع و ثبت کرد. روز دهم مارس ۱۸۷۶ میلادی بل از اتاق خود به‌وسیله دستگاهی که اختراع کرده بود به دستیارش که در اتاق دیگر بود گفت:

آقای واتسن بیایید با شما کار دارم.
بل و تلفن

الکساندر گراهام بل و برقرای تماس با اولین تلفن

از آنجایی که پدر گراهام بل متخصص فیزیولوژی صدا، اصلاح گفتار و آموزش به ناشنوایان بود، بل نیز از همان دوران کودکی به این شغل علاقمند شد. وی در دوران جوانی دو برادر خود را در اثر بیماری سل از دست داد و از ترس این بیماری به کانادا سفر کرد. بل سپس به ایالت بوستونِ آمریکا رفت و در آموزشگاه ناشنوایان به تدریس پرداخت. بل همواره به دنبال راهی بود تا این دسته از افراد راحت‌تر بتوانند با مردم عادی ارتباط برقرار کنند، وی سرانجام پس از آزمایش‌های بسیار موفق به اختراع تلفن شد.

الکساندر گراهام بل

الکساندر گراهام بل

نخستین مکالمه آزمایشی تلفنی بین ‏بل و دستیارش در روز دهم مارس ۱۸۷۶ با موفقیت انجام شد. وی برای اختراع این وسیله، از تجربیات و نتایج آزمایش سایر مخترعان و محققان استفاده کرده بود. تلفن‌های امروزی نیز حاصل تلاش مهندسان و محققان بسیاری هستند که خشت اول آن توسط بل و دانشمندان هم‌دوره‌ی وی نهاده شده است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات