SeaOrbiter: اقیانوس‌ پیمایی برای کشف ناشناخته‌ها

شنبه ۲۴ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۵:۳۳
مطالعه 2 دقیقه
اقیانوس پیمای عجیب اما با شکوهی که در تصویر می‌بینید، طرحی از یک معمار و اقیانوس‌شناس فرانسوی است که ایده‌ی آن را از کتاب «بیست هزار فرسنگ زیر دریا» نوشته ژول ورن، الهام گرفته است.
تبلیغات

جکیوز راجری، بیش از 30 سال است که مشغول مطالعه‌ی سکونت‌گاه‌های زیرآبی است. اما پروژه‌ی جدید او، به معنی واقعی جاه طلبانه است. ساخت یک آزمایشگاه شناور 60 متری با گاراژ زیرآبی و تجهیزات پیشرفته علمی.

2012 - Vue de nuit verge super wide

SeaOrbiter قرار است با انرژی پاک خورشیدی یا بادی کار کند، و کاملا با محیط و اکوسیستم‌های طبیعی سازگار بوده و توسط 18 نفر خدمه متخصص همراهی شود. آن‌ها می‌توانند از بالا نظاره‌گر کرانه‌های آبی در افق اقیانوس‌ها باشند، یا از زیر آب‌ موجودات آب‌زی، گیاهان دریایی و زیست‌گاه‌ آنان را مشاهده و مطالعه کنند.

2012 - SeaOrbiter Sous-Marin verge super wide

انواع تجهیزات برای نمونه برداری و آزمایش بر روی گونه‌های کمتر شناخته شده یا نشده در نظر گرفته شده است. هدف اصلی از ساخت SeaOrbiter، ایجاد تجربه‌ای غنی و متفاوت برای جستجو و کشف آب‌های اقیانوسی است که تا کنون 95 درصد آن‌ها کشف نشده باقی مانده است.

2012 - Coupe SeaOrbiter-Zoom verge super wide

تنها مانع موجود برای ساخت این غول دریایی، مسایل مالی است. هزینه نهایی پروژه 48 میلیون دلار برآورد شده است که آقای راجری تاکنون 466 هزار دلار آن را گردآوری کرده است. اگر همه چیز مطابق برنامه پیش برود، تا پایان سال 2016 از پروژه‌ی SeaOrbiter، رسما رونمایی خواهد شد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات