بمب‌افکن B-52 به یک شبکه‌ی پیشرفته بر فراز آسمان تبدیل می‌شود

سه‌شنبه ۶ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۶:۳۱
مطالعه 2 دقیقه
B-52 یکی از مخوف‌ترین و غول‌پیکرترین بمب‌افکن‌هایی است که از از دهه‌ی پنجاه میلادی در خدمت نیروی هوایی ایالات متحده است. بال گشودن این پرنده‌ی سیاه‌رنگ برفراز آسمان، لرزه بر اندام هر جنبده‌ای می‌اندازد. B-52 یک بمب‌افکن دوربرد است که قادر است باری به وزن 32,000 کیلوگرم را که شامل انواع بمب‌ها است، حمل کند. این هواپیما بار دیگر مورد بازنگری قرار گرفته و به یک شبکه‌ی پیشرفته در دل آسمان بدل شده است.
تبلیغات

هرچند B-52 یکی از بهترین هواپیماها و در واقع بمب‌افکن‌های نیروی هوایی ایالات متحده بود، اما از منظر استفاده از فناوری‌های نوین، حرفی برای گفتن نداشت. از این‌رو این بمب‌افکن عظیم‌الجثه مورد یک بازنگری قرار گرفته که طی آن فناوری ارتباطی میدان نبرد یا CONNECT به سیستم‌های ناوبری این هواپیما اضافه شده است. نتیجه‌ی این بروزرسانی تبدیل B-52 به یکی از آنلاین‌ترین و مدرن‌ترین تجهیزات کنونی ارتش از نظر ارتباطی است. بال‌های گشوده‌ی این هواپیما آن را تبدیل به یک گیرنده/فرستنده‌ی پرقدرت کرده است که توانایی ارتباط با سیستم‌های دفاعی مرکزی را داشته و می‌تواند در کسری از ثانیه از آخرین وضعیت نیروها و نقشه‌های میدان نبرد آگاهی باید. همچنین با استفاده از این پرنده‌ی مخوف می‌توان هدایت انواع موشک‌ها را پس از پرتاب از ایستگاه‌های زمینی تحت کنترل گرفت.

لینک دانلود

این سیستم ارتباطی علاوه بر افزایش قدرت خارجی این هواپیما، ارتباط سرنشینان را نیز تسهیل کرده است، بطوریکه علاوه بر امکان استفاده‌ از این شبکه برای کنترل تجهیزات مختلف، می‌توان از آن برای گفتگو و ایجاد ارتباط بین خدمه‌ی پروازی نیز بهره برد. سامانه‌ی ارتباطی CONECT یکی از مدرن‌ترین سیستم‌های ارتباطی است که در برنامه‌ی پیش‌رو روی 76 فروند از B-52های نیروی هوایی نصب خواهد شد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات