ورزشگاه اختصاصی بایرن‌مونیخ با قابلیت نمایش 16 میلیون‌رنگ در نمای خارجی به یک LED عظیم‌الجثه تبدیل می‌شود

جمعه ۲ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۳:۴۳
مطالعه 2 دقیقه
آلیانز آرنا یکی از زیباترین ورزشگاه‌های پیشرفته‌ و مدرن جهان است. این ورزشگاه از تمامی فاکتورهای مورد نیاز برای شمرده‌شدن به‌عنوان یکی از ورزشگاه‌های مدرن برخوردار است؛ چراکه برخی از صندلی‌های این ورزشگاه نیز از گرمکن‌ برخوردار است. ورزشگاه اختصاصی تیم‌های ایالت باواریا، در بازی‌های بایرن‌مونیخ به رنگ قرمز، در بازی‌های مونیخ 1860 و در بازی‌های تیم ملی آلمان به رنگ سفید منقش می‌شود. اما گویا این سه‌رنگ طبع تنوع‌طلب ژرمن‌ها را راضی نکرده است؛  چراکه کمپانی فیلیپس در پی انجام تغییراتی است.
تبلیغات

کمپانی فیلیپس با تعبیه‌ی سیستم پیشین که با استفاده از LEDهای سه‌رنگ انجام پذیرفته است، سبک نوینی از ساخت ورزشگاه‌های ورزشی را بنیان نهاد؛ اما گویا این کمپانی سعی در انجام تغییراتی دارد تا این ورزشگاه مدرن را بیش از پیش چشم‌نوازتر نماید. براساس اطلاعات منتشر شده، فیلیپس در نظر دارد تا سیستم پیشین را جایگزین کرده و با استفاده از 380,000 ال‌ای‌دی، قابلیت نمایش 16 میلیون رنگ را برای این ورزشگاه اضافه کند.

این سیستم قابلیت نمایش انیمیشن‌ها و تصاویر متحرک را در زمان انجام بازی‌ها در اختیار کاربران قرار خواهد داد تا منجر به بهبود نمای بصری ورزشگاه خانگی تیم محبوب خود شوند. شاید در آینده‌ای نه‌چندان دور شاهد پخش بازی‌ها روی ساختار خارجی ورزشگاه باشیم.

پس از قدیمی‌شدن ورزشگاه المپیک مونیخ با سقف زیبای خود که تا حدودی شبیه به ورزشگاه تختی تهران بود، مقامات مسئول تصمیم به ساخت ورزشگاه جدیدی برای تیم‌های مونیخی گرفتند که ماحصل آن ورزشگاه 69,901 نفری آلیانزآرنا است. کمپانی سرمایه‌گذاری آلیانز امتیاز نام‌گذاری این ورزشگاه را برای سی‌سال از آن خود کرده است؛ اما در بازی‌های رسمی فیفا و بین‌المللی نمی‌توان از این نام تجاری برای آن استفاده کرد. این ورزشگاه با نام کشتی بادبانی در میان کاربران شناخته می‌شود و با حضور طرفدران بایرن در این ورزشگاه زیبا جوی خاص بر آن حاکم می‌شود.

لازم به ذکر است پیش‌تر باشگاه رئال مادرید نیز در طرح توسعه 400 میلیون یورویی ورزشگاه خود، سنتیاگو برنابئو، از طرحی مشابه رونمایی کرده بود.

نظر شما در این مورد چیست؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات