تماشا کنید: پدری که بزرگ شدن دخترش طی 14 سال را در 4 دقیقه به تصویر می‌کشد

دوشنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۳ - ۱۷:۵۸
مطالعه 2 دقیقه
در یک مستند بسیار ارزشمند که حس زیبا و غیر قابل درک یک پدر را به کودکش نمایان می‌سازد، «فرانس هافمیستر» از زمانی که دخترش «لوته» در پاییز 1999 به دنیا آمد تاکنون که یک دوشیزه‌ی چهارده ساله است به صورت مستمر اقدام به ضبط تصاویر خاطره‌انگیز از وی نموده و اکنون نیز دستاورد تمام این 14 سال را در یک ویدیوی 4 دقیقه‌ای گنجانده است. این فیلم به قدری عواطف و احساسات انسان را درگیر خود می‌کند که حیفمان آمد شما دوستان خوب زومیتی را در تماشای آن با خود شریک نکنیم.
تبلیغات

پس از به دنیا آمدن لوته، پدرش فرانس هر هفته به صورت مستمر اقدام به ضبط چند دقیقه فیلم از دخترش نموده است. او دوست دارد لحظات بزرگ شدن دخترش به صورت خاطرات زنده و پویا همیشه در دسترش باشند.

GAKvMib

این اثر را می‌توان یک شاهکار در نوع خود نامید چرا که در آن زمان هیچ گوشی هوشمندی مانند آیفون وجود نداشت که بتوان با استفاده از آن اقدام به تهیه عکس و فیلم آن هم به صورت مستمر کرد. به همین خاطر فرانس مجبور بود تمام ابزار و وسایل ضروری برای فیلم‌برداری را به صورت هفتگی آماده نموده و اقدام به فیلم‌برداری کند.

وی خاطر نشان کرده است که این عادت چهارده ساله وی همین جا تمام نخواهد شد و قول داده که این کار را تا مدت زمانی که توان دارد انجام دهد.

شما را به تماشای این فیلم کوتاه اما تاثیر گذار دعوت می‌کنیم، باشد که الگویی برای پدر و مادرها شود تا خاطرات فرزند دلبندشان را ثبت کرده و پس از سال‌ها، با مشاهده فیلم‌ها خاطرات خوش گذشته را زنده کنند.

لینک دانلود ویدئو

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات