میزان فروش گلکسی اس 5 سامسونگ در روز نخست عرضه، بین 30 تا 100 درصد بیشتر از نسل قبلی خود بود [بروز شد]

دوشنبه ۲۵ فروردین ۱۳۹۳ - ۱۴:۱۴
مطالعه 3 دقیقه
بر اساس گزارشی که دیروز (یکشنبه) از کره جنوبی منتشر شد، نرخ فروش پرچمدار جدید سامسونگ بسیار بیشتر مقداری بود که گلکسی اس 4 توانسته بود در سال گذشته به دست آورد.
تبلیغات

نکته جالب توجه در این بین فروش دست‌کم دو برابری گلکسی اس 5 نسبت به نسل پیشین خانواده «اس» در برخی از کشورها است.

در مجموع گلکسی اس 5 توانسته فروشی بین 30 تا 100 درصد بیشتر از گلکسی اس 4 را در روز نخست تجربه نماید.

فروش گلکسی اس 5 به طور رسمی روز جمعه در 125 کشور جهان شروع شد و در مدت زمان کوتاهی نیز 25 کشور نیز به 125 کشور موجود اضافه خواهند شد. سامسونگ ادعا کرده تا کنون سفارش فروش میلیون‌ها دستگاه از این گوشی را دریافت نموده است و به قول مقامات این کمپانی، بازار هنوز اشباع نشده است.

با این وجود این کمپانی در حال حاضر نگران این موضوع است که نتواند در مدت زمان کوتاه حجم گسترده‌ای از این گوشی را آماده فروش نماید.

تفاوت‌های نسل جدید این گوشی با نسل پیشین در اضافه شدن سنسور تشخیص اثر انگشت یکپارچه شده با دکمه Home، سنسور تشخیص ضربان قلب، دوربین اصلی تقویت شده و کسب گواهینامه IP67 است. این بدان معنی است که این گوشی می‌تواند در عمق حداکثر یک متر داخل آب و به مدت 30 دقیقه به طور طبیعی کار کند. همچنین پردازنده چهار هسته‌ای اسنپدراگون 600 جای خود را به پردازنده قدرتمند اسنپدراگون 801 یا اکتای جدید داده است.

شاید جالب باشد بدانید گلکسی اس 4 در کمتر از یک ماه توانست بیش از 10 میلیون دستگاه بفروشد. گلکسی اس 3 در مدت زمان 50 روز موفق به فروش 10 میلیون دستگاهی شد. گلکسی اس 2 نیز در واقع به چیزی در حدود 5 ماه زمان نیاز داشت تا بتواند به این میزان از فروش دست یابد و گلکسی اس اولیه نیز پس از 7 ماه موفق شد 10 میلیون دستگاه بفروشد.

هم اکنون در برخی کشورها، صف‌های جلوی فروشگاه‌های سامسونگ برای خرید گلکسی اس 5 تشکیل شده که برخی آن را با صف‌های تشکیل شده برای خرید آیفون جدید اپل مقایسه می‌کنند.

این موضوع به خودی خود نشان دهنده عملکرد خوب سامسونگ در امور تبلیغاتی و بازاریابی است.

شاید حق با «فیل شیلر» مدیر بازاریابی اپل باشد که در اظهار نظری جالب عنوان کرده تیم تبلیغات و بازاریابی سامسونگ واقعا می‌دانند چه می‌خواهند و به خوبی عمل می‌کنند.

بروزرسانی:

در ادامه می‌توانید تصاویر مربوط به صف‌های طولانی خرید گلکسی اس5 سامسونگ که جلوی فروشگاه‌های این کمپانی تشکیل شده را مشاهده نمایید. تصویر اول مربوط به فروشگاه این کمپانی در کشور هلند و دو تصویر انتهایی نیز متعلق به کشور مالزی است:

galaxy-s5-launch-rotterdam
galaxy-s5-singapore
gs5-launch
تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات