سیر تحول عینک گوگل

جمعه ۱ فروردین ۱۳۹۳ - ۲۰:۴۴
مطالعه 2 دقیقه
گوگل به تازگی در صفحه گوگل پلاس خود تصاویری از نمونه‌های اولیه و روند تکامل عینک هوشمند Google Glass را منتشر نموده که نشان می‌دهد چگونه این گجت جالب، که در اولین طرح‌ها حجیم و بدقواره بوده به ابزار شیک و ظریف امروزی بدل گشته است.
تبلیغات

تقریبا دو سال از معرفی رسمی پروژه کامپیوتر پوشیدنی عینک گوگل می‌گذرد و در حالی که متداوما به تعداد «مشاهده‌گران» (یا Explorers، واژه‌ای که گوگل برای کاربران عینکش استفاده می‌کند) برای پیوستن به کاربری آزمایشی این دستگاه افزوده می‌شود، هنوز گوگل آن را به طور رسمی روانه بازار نکرده و نمی‌توان آن را در ویترین فروشگاه‌ها مشاهده کرد. در حالی که انتظار می‌رود در آینده‌ای نزدیک این اتفاق بیفتد، امروز گوگل تلاش نموده تا به برخی افسانه‌ها درباره محصول پوشیدنی خود پایان بخشد. در همین راستا، این غول دنیای تکنولوژی تصاویر مربوط به سیر تحول و تکامل طراحی عینک گوگل را منتشر نموده است.

تصاویری که این کمپانی در صفحه گوگل پلاس خود منتشر کرده، نشان می‌دهد که چگونه Google Glass از یک دستگاه حجیم و بدقواره به شکل امروزی آن که یک فریم ظریف و زیبا است تبدیل شده است. گوگل مدعی است که دو سال کار مکرر بر روی طراحی این دستگاه باعث شد تا بالاخره به یک طرح نهایی زیبا دست یابند.

به نظر می‌رسد که برخی از مهم‌ترین ویژگی‌های عینک گوگل از همان ایده اولیه و در نمونه‌های ابتدایی وجود داشته‌اند. ویژگی‌هایی چون صفحه لمسی روی فریم در سمت راست، نمایشگر پروژکتور منشوری منحصر بفرد و دوربین داخلی، همگی در نمونه‌های اولیه دیده می‌شوند. اما یک بخش این دستگاه با هر نمونه جدید دچار تحولات عظیمی شده و آن فریم این گجت است.

google glass-history

این که از این پس روند تکامل این ابزار به چه صورت خواهد بود، بر همگان پوشیده است. هم‌اکنون بزرگ‌ترین سوال مرتبط با عینک گوگل که ذهن هر خوره تکنولوژی را درگیر خود نموده، این است که این محصول جذاب چه زمانی و به چه قیمتی روانه بازار خواهد شد و اصلا آیا این اتفاق خواهد افتاد؟! پیش‌تر گمانه‌زنی‌هایی دربازه قیمت اولیه 600 دلاری این عینک مطرح شده بود، و اگر بخواهیم درباره زمان ارائه آن حدسی بزنیم، می‌توانیم به تابستان امسال و کنفرانس Google I/O اشاره نماییم.

نظر شما درباره این محصول چیست؟ آیا به زودی عینک گوگل را در ویترین مغازه‌ها مشاهده خواهیم کرد و آیا شما علاقه‌مند به خرید آن هستید؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات