لپ‌تاپ لنوو Slim 9i با پردازنده نسل دوازدهم اینتل، نمایشگر اولد و گرافیک اینتل ARC 3 معرفی شد

جمعه ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۷:۴۵
مطالعه 4 دقیقه
لنوو با الهام گرفتن از Yoga 9i، لپ‌تاپ‌های جدید Slim 9i را با نسل دوازدهم پردازنده‌های اینتل، گرافیک ARC 3 و صفحه‌نمایش اولد لمسی ۱۴ اینچی معرفی کرد.
تبلیغات

اگر ویژگی تبدیل‌شونده‌ی لپ‌تاپ ۱۴ اینچی Yoga 9i لنوو را از این محصول حذف کنید، لپ‌تاپ جدید Slim 9i را خواهید داشت که از لولای ۳۶۰ درجه بهره می‌برد و با حفظ بسیاری از قابلیت‌های Yoga 9i، ویژگی‌های جدیدی را نیز ارائه می‌دهد.

به گزارش Windowscentral، لنوو Slim 9i از نمایشگر اولد لمسی ۱۴ اینچی بهره می‌برد و در دونسخه با وضوح 2.8K یا 4K دردسترس خریداران قرار خواهد گرفت. از دیگر ویژگی‌های نمایشگر این دستگاه می‌توان به پشتیبانی از HDR 500 و دالبی‌ویژن اشاره کرد. این لپ‌تاپ همچنین به بلندگوهای چهارگانه مجهز شده است و به‌نظر می‌رسد لنوو تمرکز زیادی بر ارائه‌ی تجربه‌ی شنیداری و دیداری این محصول داشته است.

لنوو Slim 9i نمای بالا

صفحه‌نمایش Slim 9i از ۱۰۰ درصد گستره‌ی رنگی DCI-P3 پشتیبانی می‌کند که به‌طور پیش‌فرض در کارخانه کالیبره شده است. در این دستگاه برخلاف Yoga 9i طراحی هوشمدانه‌ی لولای نوار بلندگو کنار گذاشته شده و به‌جای آن دو بلندگو با تنظیم Bowers & Wilkins در کنار صفحه‌کلید آن تعبیه شده است. این لپ‌تاپ همچنین به دو بلندگوی دیگر در لبه‌ی پایینی مجهز شده که درنتیجه قادر به تولید صدایی قدرتمند و باکیفیت است.

Slim 9i لنوو در چند پیکربندی عرضه خواهد شد که شامل مدل مجهز به تراشه‌ی نسل دوازدهم اینتل Core i7-1280P یا Core i51240P می‌شود. شایان‌ذکر است مدل i7 این لپ‌تاپ به‌راحتی پردازنده‌ی M1 اپل که در مک‌بوک پرو مورد استفاده قرار گرفته است را شکست می‌دهد.

لنوو Slim 9i از رم LPDDR5 با فرکانس ۵۶۰۰ مگاهرتز بهره می‌برد و ترکیب این حافظه با SSD سریع PCIe 4.0، باعث می‌شود سرعت عملکرد این دستگاه بسیار زیاد باشد. این محصول نسبت به Yoga 9i دو ویژگی جذاب ارائه می‌دهد که یکی از آن‌ها گرافیک اینتل ARC 3 با پردازنده‌ی گرافیکی موبایلی جدید A350M (درکنار پردازنده گرافیکی داخلی Irix Xe) است. درحال‌حاضر لپ‌تاپ‌های زیادی با گرافیک ARC 3 معرفی نشده‌اند اما Slim 9i یکی از این دستگاه‌ها خواهد بود. تفاوت جذاب دیگر این لپ‌تاپ با Yoga 9i پوشش شیشه‌ای سه‌بعدی آن است. این روکش شیشه‌ای سطحی صاف‌تر ارائه می‌دهد که زیبایی خاصی به این لپ‌تاپ بخشیده است.

لنوو Slim 9i نمای کناری

طراحی شاسی Slim 9i شبیه Yoga 9i است و همچنان از لبه‌های گرد بهره می‌برد، اما یکی از درگاه‌های USB-A در Slim 9i حذف شده است که احتمالاً به‌همین دلیل ضخامت آن به ۱۴٫۹ میلی‌متر کاهش یافته است. در مقام مقایسه باید اشاره کنیم ضخامت Yoga 9i معادل ۱۶٫۵ میلی‌متر است.

لنوو Slim 9i از وب‌کم Full HD با پشتیبانی از Windows Hello بهره می‌برد. عملکرد این دستگاه با هوش مصنوعی تحت نظارت قرار می‌گیرد و درکل گزینه‌ای بسیار جذاب برای افرادی است که به‌دنبال لپ‌تاپتی قدرتمند با ظاهر زیبا، وزن کم و قابلیت حمل بالا هستند.

لنوو Slim 9i

البته مشخصات و قابلیت‌های جذاب Slim 9i لنوو روی قیمت آن تأثیر داشته است. مدل پایه‌ی این محصول با قیمت ۱۷۹۹ دلار به‌فروش می‌رسد و عرضه آن از ماه ژوئن آغاز خواهد شد. انتظار می‌رود لنوو قیمت این لپ‌تاپ را در اواخر تابستان یا اوایل پاییز کاهش دهد.

مشخصات

لپ‌تاپ لنوو Slim 9i

سیستم‌عامل

Windows 11 Home

نمایشگر

۱۴ اینچ PureSight لمسی، اولد با روشنایی ۴۰۰ نیت و وضوح 2.8K با نرخ نوسازی ۹۰ هرتز یا 4K با نرخ نوسازی ۶۰ هرتز

پشتیبانی از HDR500 و نمایش رنگ مشکی عمیق، پشتیبانی از دالبی ویژن

پردازنده

نسل دوازدهم اینتل

Core i7-1280P یا Core i5-1240P

گرافیک

Iris Xe

Intel Arc A350M

حافظه

حداکثر ۳۲ گیگابایت از نوع LPDDR5 با فرکانس 5600MHz

ذخیره‌سازی

۵۱‍۲ گیگابایت یا یک ترابایت

PCIe نسل چهار 2242 M.2

دوربین

Full HD (1080P) MIPI

دوربین مادون قرمز

میکروفون دوگانه و شاتر دوربین

امنیت

Windows Hello (تشخیص چهره)

اتصالات

وای‌فای 6E

بلوتوث ۵٫۱

درگاه‌ها

سه درگاه USB-C تاندربولت ۴

درگاه ۳٫۵ میلی‌متری هدفون

صدا

اسپیکر چهارگانه

2x 2W + 2x 3W تیون شده توسط Bowers & Wilkins

باتری

۷۵ وات ساعت

ابعاد

۳۱۵ در ۲۱۴٫۴ در ۱۴٫۹ میلی‌متر

وزن

۱٫۳۷ کیلوگرم

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات