مک‌بوک پرو ۲۰۲۱ احتمالا طبق برنامه‌های اپل و در پاییز رونمایی خواهد شد

چهارشنبه ۱۷ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۳:۲۰
مطالعه 2 دقیقه
به گفته دیجی‌تایمز، فرایند تولید نمایشگر مینی ال‌ای‌دی به‌خوبی پیش می‌رود و احتمالاً اپل طبق برنامه‌ریزی، در پاییز سال جاری میلادی مک‌بوک‌های پرو بعدی را رونمایی خواهد کرد.
تبلیغات

انتظار میرود اپل بهزودی از نسل بعدی مکبوک پرو در دو ابعاد ۱۴ و ۱۶ بهعنوان بخشی از عرضه محصولات پاییزی رونمایی کند. این در حالی است که اخیراً مشکلات لجستیکی گریبان بسیاری از شرکتها، از جمله اپل را گرفته است و برخی از منابع آگاه به زنجیره تأمین این شرکت مدعی هستند که اپل رونمایی و عرضه مکبوک پرو بعدی را به تأخیر میاندازد؛ اما گزارشی از دیجیتایمز نشان میدهد که فرایند تولید طبق برنامهریزیهای اپل در حال پیشرفت است و احتمالاً غول دنیای فناوری نوتبوکهایش را نهایتاً انتهای پاییز رونمایی خواهد کرد.

منابع صنعتی دیجی‌تایمز می‌گویند ارسال قطعات مرتبط با نمایشگر مینی ال‌ای‌دی به شرکای مونتاژ اپل به‌منظور به‌کارگیری در مک‌بوک پرو ۲۰۲۱ طبق برنامه دنبال می‌شود و از قرار معلوم، رونمایی از آن می‌تواند‌ در بازه اکتبر تا نوامبر (مهر تا آذر) انجام شود. کل محموله‌ها در سال ۲۰۲۱ تقریباً چهار میلیون دستگاه برآورد می‌شود که تقریباً معادل فروش مک‌بوک پرو ۱۶ اینچی است. گزارش پیشین دیجی‌تایمز حاکی از آن بود که مدل‌های بعدی مک‌بوک پرو تحت تأثیر کمبود جهانی تراشه قرار دارند و ظاهراً اپل به همین دلیل فرایند تولید آن‌ها را در آوریل ۲۰۲۱ به تعویق انداخته است.

دیجیتایمز با استناد به منابع آگاه به زنجیره تأمین محصولات اپل تخمین میزند که تولید انبوه نمایشگر مینی الایدی برای مکبوک پرو ۲۰۲۱ در ماه آگوست آغاز شده است که مُهر تأییدی بر عرضه نوتبوکهای حرفهای اپل در آیندهای نزدیک محسوب میشود. نشریه مذکور مدعی است که تولید محمولههای مکبوک پرو در ماه، بین ۶۰۰ تا ۸۰۰ هزار دستگاه و بالطبع، نمایشگر خواهد بود.

شواهد نشان میدهد که اپل در بازهی پاییز سال جاری میلادی نسل بعدی مکبوک پرو را رونمایی خواهد کرد و این گزارش نشان میدهد که همهچیز طبق برنامه اپل پیش میرود. البته تمامی اینها تخمین و گمانهزنی هستند و اپل همیشه میتواند برنامههایش را متفاوت تنظیم کند.

طبق شایعات قبلی، نسل بعدی مک‌بوک پرو به طراحی جدید و شاسی کاملاً بازطراحی‌شده مزین خواهد شد. دو نوت‌بوک از درگاه‌های ورودی و خروجی بیشتری پشتیبانی خواهند کرد و به تراشه‌های قدرتمندی با نام احتمالی M1X مجهز خواهند شد. افزون بر این، اپل احتمالاً نمایشگر تطبیقی موسوم به تاچ‌بار را به نفع کلیدهای فیزیکی فانکشن حذف خواهد کرد.

برای مطالعه‌ی تمام مقالات مرتبط با اپل به این صفحه مراجعه کنید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات