مینگ چی کو: مک‌بوک ایر مجهز به نمایشگر mini-LED در سال ۲۰۲۲ از راه خواهد رسید

جمعه ۱ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۰:۳۰
مطالعه 3 دقیقه
به گفته مینگ‌چی کو، اپل قصد دارد نسل بعدی مک‌بوک ایر را به نمایشگر mini-LED مجهز و آن را نیمه نخست سال آینده میلادی روانه بازار کند.
تبلیغات

سال گذشته اپل در راستای رونمایی از تراشه M1، سه کامپیوترهای مک شامل مک‌بوک ایر و مک‌بوک پرو ۱۳ اینچی و مک مینی را با تراشه جدید به‌روز و در سه‌ماهه انتهایی همان سال روانه بازار کرد؛ اما غول دنیای فناوری به‌ جز استفاده از تراشه جدید و برخی تبعاتش، نظیر حافظه و رم مجتمع تغییر خاصی در این محصولات اعمال نکرد. شواهد نشان می‌دهد که اپل در صدد است نسل بعدی مک‌بوک ایر و مک‌بوک پرو را در کالبد و قلب تپنده‌ای جدید رونمایی کند که از قرار معلوم، وجه تمایز دو کامپیوتر احتمالا به استفاده از mini-LED خواهد بود؛ نمایشگری که در دسته LCD-ها قرار می‌گیرد و با توجه به کاهش نور ال‌ای‌دی پس‌زمینه، می‌توانند کنتراست، عمق رنگ مشکی و روشنایی بیشتری به ارمغان بیاورد.

مینگ‌چی کو، تحلیلگر نام‌آشنای محصولات اپل، در یادداشتی خطاب به سرمایه‌گذاران می‌گوید نسل بعدی مک‌بوک ایر اپل از یک صفحه‌نمایش ۱۳٫۳ اینچی از نوع mini-LED بهره خواهد گرفت. مک‌بوک ایر کنونی به نمایشگر رتینا با نور پس‌زمینه LED استاندارد مجهز شده است. اپل برای نخستین بار نمایشگر یادشده را در آیپد پرو ۱۲٫۹ اینچی استفاده کرد. طبق بررسی‌ها، نمایشگر آیپد پرو ۲۰۲۱ کنتراست، عمق رنگ مشکی و دقت رنگ چشمگیری دارد. نمایشگر مذکور بیش از ۲۵۹۶ منطقه دیمر را در خود جای داده که در هر یک از آن‌ها چهار LED کوچک قرار گرفته است. درمجموع بیش از ده هزار نور پس‌زمینه LED بسیار کوچک درون این نمایشگر تعبیه شده است؛ در نتیجه استفاده نمایشگر مذکور در نسل بعدی مک‌بوک ایر می‌تواند کیفیت محتوای بصری را به طرز چشمگیری افزایش بدهد و کاربر را در خود غوطه‌ور کند.

تاکنون شایعات متعددی دال بر استفاده از نمایشگر مینی ال‌ای‌دی در طیف گسترده‌ای از محصولات اپل منتشر شده است و گمان می‌رود مک‌بوک پرو ۱۴ و ۱۶ اینچی که امسال رونمایی خواهند شد، به این نوع از نمایشگر مجهز شوند.  گفته می‌شود نسل بعدی کوچک‌ترین تبلت اپل موسوم به آیپد مینی نیز از همین نمایشگر بهره خواهد برد.

بر اساس شایعات قبلی، مک‌بوک ایر ۲۰۲۲ احتمالا نخستین محصول اپل محسوب می‌شود که در بطن آن، تراشه سفارشی M2 مبتنی بر معماری آرم قرار خواهد گرفت. اعتقاد بر این است که این تراشه با فرایند ۵ نانومتری پلاس TSMC ساخته خواهد شد و به هسته‌های جدید پردازشی و گرافیکی مجهز می‌شود که احتمالا آخرین پیکربندی آن شامل ۸ هسته پردازنده مرکزی (CPU) و تا ۱۰ هسته گرافیکی (GPU) خواهد بود. این در حالی است که تراشه M1 با حداکثر ۸ هسته پردازشی و ۸ هسته گرافیکی پیکربندی می‌شود.

مینگ‌چی کو در گزارش یادشده می‌گوید شرکت Sunrex در اواخر سال جاری به زنجیره تأمین اپل خواهد پیوست تا دیودهای صفحه‌کلید مک‌بوک ایر با مکانیزم قیچی را ارائه بدهد. این تحلیلگر معتقد است که اپل در اواسط سال ۲۰۲۲ مک‌بوک ایر بعدی را عرضه خواهد کرد. وی خاطرنشان می‌کند که در صورت حل شدن مشکلات لجستیکی در زنجیره تأمین، تعداد کل محموله‌های مک در سال آینده میلادی می‌تواند به ۲۰ تا ۲۲ میلیون دستگاه برسد.

برای مطالعه‌ی تمام مقالات مرتبط با اپل به این صفحه مراجعه کنید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات