مشخصات مک‌بوک 13 اینچی رتینا به همراه عکس: صفحه نمایش با رزولوشن 2560 در 1600 و پورت HDMI

شنبه ۲۹ مهر ۱۳۹۱ - ۲۲:۰۲
مطالعه 3 دقیقه
طی روزهای اخیر شایعات متعددی در مورد مک بوک پرو ۱۳ اینچی رتینا در گوشه کنار وب دیده ‌می‌شود، اما به‌تازگی عکس‌ها و مشخصات کامل‌تری از این محصول به بیرون درز کرده است که به دلیل وجود عکس، واقعی‌تر به نظر می‌رسند. این محصول همانند مک‌بوک پرو رتینای 15 اینچی از بدنه نازکتر نسبت به معادل غیر رتینا و صفحه‌نمایش بسیار با کیفیت برخوردار است و گزینه مناسبی به‌عنوان یک لپ‌تاپ 13 اینچی کلاسیک خواهد بود. با زومیت همراه باشید تا مشخصات و تصاویر فاش شده در مورد مک‌بوک 13 اینچی رتینا را مشاهده کنید.
تبلیغات

براساس تصاویری که منتشر شده به وضوح تغییرات اعمال گردیده در مدل جدید مشخص است، که شامل پورتهای فراوان و امکانات جدید این لپ‌تاپ نسبت به مدل معمولی مک‌بوک‌پرو 13 اینچی است. این امکانات شامل موارد زیر هستند:

  • وجود 2 درگاه Thunderbolt همانند مک‌بوک رتینا 15 اینچی که هرکدام سرعتی معادل 10 گیگابیت در ثانیه برای انتقال اطلاعات دارند.
  • رزولوشن صفحه‌نمایش 2560 در 1600 خواهد بود و همانند مدل 15 اینچی قاب نازکتر و انعکاس کمتری را ارایه خواهد کرد.
  • وجود درگاه HDMI
  • بدنه کوچکتر و نازک تر نسبت به مدل 13 اینچی معمولی
  • وجود درگاه کارت حافظه SD
  • استفاده از درگاه ورودی برق MegaSafe 2

انتظار می‌رود که این مدل 13 اینچی رتینا در کنفرانس 23 اکتبر اپل (2 آبان ماه)معرفی شود و خیلی زود پس از آن به فروش برسد. قیمت تخمیی این محصول حداقل 1699 دلار خواهد بود.

تصاویر بیشتر را در لینک‌های منابع بیابید.

به نظر اینجانب شاید این محصول در سال گذشته می‌توانست بازار را متحول کند و به‌طور کل بسیاری از رقبا را برای بدست گرفتن عنوان بهترین لپ‌تاپ 13 اینچی به خود اختصاص دهد، ولی شاید هم اکنون کمی برای موفقیت دیر باشد. مشکل از آنجا شروع می‌شود که کم کم شکل لپ‌تاپ ها و نحوه استفاده از آن‌ها در حال تغییر است، جالب اینجا است که سیستم عامل OS X قبل از ویندوز به یکپارچگی با رابط کاربری تبلت و تلفن هوشمند پرداخته است، اما مایکروسافت با ارایه ویندوز 8 و ویندوز فون 8 ناگهان تمام محصولات خود حتی ایکس باکس را با هم یکپارچه کرده و باعث شده که محصولات نیز پیرو آن تغییرات ساختاری پیدا کنند. سیستم عامل مک از بسیاری از دستورها حرکتی چند لمسی پشتیبانی می‌کند و بسیاری از جلوه‌ها و طراحی‌های موجود در این سیستم عامل برای سیستم لمسی بسیار مناسب است، اما بازهم اپل از ساختار کلاسیک و محبوب خود استفاده کرده که این موضوع شاید باعث نا امیدی بسیاری برای خرید این لپ‌تاپ شود. شاید زمان آن رسیده که اپل به فکر یکپارچه کردن بیش از پیش OS X و iOS باشد و سیستم لمسی را در iMac و مک بوک‌ پرو قرار دهد، تا خریداران بتوانند هم‌زمان هم از مک و هم از ویندوز 8 به بهترین شکل لذت ببرند.

البته اپل همیشه محاقظ کار بوده و احتمالاً منتظر پاسخ بازار به ویندوز 8 است، شاید روزی آرزوی یک تب‌تاپ اپل به حقیقت بپیوندد. محصولی با کیفیت اپل که دارای سیستم عامل مک است و کاربر اگر تمایل داشته باشد بتواند ویندوز 8 را روی آن نصب کند و بدین‌ترتیب دست کاربر را باز بگذارد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات