سامسونگ از لپ‌تاپ‌های نوت‌ بوک 3 و نوت‌ بوک 5 رونمایی کرد

یک‌شنبه ۱۲ فروردین ۱۳۹۷ - ۱۲:۳۰
مطالعه 3 دقیقه
سامسونگ جدیدترین لپ‌تاپ‌های خود را معرفی کرد، این لپ‌تاپ‌ها با نام تجاری «نوت‌بوک ۳» و «نوت‌بوک ۵» به بازار عرضه می‌شوند.
تبلیغات

سامسونگ برای تکمیل لپ‌تاپ‌های خود در بازه‌های قیمتی متفاوت، از نوت‌بوک ۳ و نوت‌بوک ۵ رونمایی کرد. لپ‌تاپ‌های جدید سامسونگ در مقایسه با سری «نوت‌بوک ۹» و نوت‌بوک ۷ اسپین (Notebook 7 Spin) مقرون به صرفه‌تر هستند؛ این مدل‌ها برای کاربردهای روزمره مناسب هستند و همچنین در صورتی‌ که گیمر حرفه‌ای نیستید و به‌صورت مدوام بازی نمی‌کنید، نوت‌بوک ۳ و نوت‌بوک ۵ انتظارات شما را برآورده می‌سازد. لپ‌تاپ‌هایی که توسط سامسونگ معرفی شده‌اند، طراحی مناسبی دارند و از جدیدترین سخت‌افزار بهره می‌گیرند.

نوت بوک 5

لپ‌تاپ‌های جدید سامسونگ، همان زبان طراحی همیشگی محصولات این شرکت را در بازار رایانه‌های قابل‌حمل ارائه می‌دهند. نوت‌بوک ۳ در مدل‌های مختلفی به بازار عرضه خواهد شد؛ کاربران می‌توانند این لپ‌تاپ را با صفحه‌نمایش ۱۴ و ۱۵ اینچی خریداری کنند و در بهترین نسخه‌ از پردازنده نسل هشتمی Core i7 اینتل و نمایشگری با رزولوشن Full HD استفاده شده است. مدل ۱۵ اینچی در یک نسخه با کارت گرافیک مجزا MX110 انویدیا قابل خریداری خواهد بود. صرف‌نظر از اندازه نمایشگر یا مشخصات سخت‌افزاری که برای آن‌ها درنظر گرفته شده است، تمامی مدل‌ها از نوت‌بوک ۳ به باتری ۴۳ وات ساعت مجهز شده‎اند. سامسونگ در حال‌حاضر، جزئیاتی پیرامون میزان حافظه‌ی رم یا فضای ذخیره‌سازی ارائه نداده است.

نوت بوک 5

مدل نوت‌بوک ۵ در یک نسخه با صفحه‎نمایش ۱۵ اینچی با رزولوشن Full HD قابل خریداری خواهد بود؛ بهترین نسخه از این لپ‌تاپ به پردازنده Core i7 اینتل مجهز شده است و کارت گرافیک MX150 انویدیا از نوع GDDR5 رندر محتوای گرافیکی را برعهده دارد. این لپ‌تاپ با باتری ۴۳ وات ساعت عرضه خواهد شد و یک وب‌کم VGA دارد. مشخصات سخت‌افزاری که لپ‌تاپ نوت‌بوک ۵ سامسونگ ارائه می‌دهد، برای پردازش‌های روزمره مناسب خواهد بود و شما را با مشکل مواجه نمی‌کند.

کیبورد لپ‌تاپ‌های جدید سامسونگ کامل بوده و قسمت NumPad (صفحه‌کلید عددی) در آن‌ها حفظ شده است. ترک‌پد نسبتاً بزرگی در پایین صفحه‌ جای گرفته است که جابه‌جایی در محیط سیستم‌عامل ویندوز ۱۰ را ساده‌ می‌کند. نمایشگر لپ‌تاپ‌های جدید سامسونگ، روکش ضد بازتاب (anti-glare) دارند و با موتور Samsung Color Engine کالیبره شده‌اند.

نوت بوک 5

سامسونگ اعلام کرده است که لپ‌تاپ‌های نوت‌بوک ۳ و نوت‌بوک ۵ در ماه آوریل برای خریداری در بازارهای منتخب از جمله کُره جنوبی در دسترس قرار خواهند گرفت؛ سپس عرضه گسترده‌تر آن‌ها در سه ماهه‌ی دوم سال ۲۰۱۸ در کشورهای دیگری از جمله چین و برزیل آغاز خواهد شد. قیمت لپ‌تاپ‌های جدید این شرکت کُره‌ای هنوز اعلام نشده است. باید اشاره کرد که نوت‌بوک ۳ و نوت‌بوک ۵ به رنگ سفید، خاکستری، مشکی و طلایی در دسترس قرار خواهند گرفت.

مشخصات لپ‌تاپ‌های جدید سامسونگ در ادامه، آمده است:

مشخصات / مدل

نوت‌بوک ۳ (نسخه ۱۴ اینچی)

نوت‌بوک ۳ (نسخه ۱۵.۶ اینچی)

نوت‌بوک ۵ (نسخه ۱۵.۶ اینچی)

پردازنده

نسل هشتم پردازنده‌های چهار هسته‌ای اینتل

نسل هشتم پردازنده‌های دو هسته‌ای اینتل

نسل هشتم پردازنده‌های چهار هسته‌ای اینتل

نسل هشتم پردازنده‌های دو هسته‌ای اینتل

نسل هشتم پردازنده‌های چهار هسته‌ای اینتل

نسل هشتم پردازنده‌های دو هسته‌ای اینتل

کارت‌گرافیک

گرافیک آن‌بُرد

گرافیک مجزا MX110

انویدیا با دو گیگابایت حافظه اختصاصی

گرافیک مجزا MX150

انویدیا با دو گیگابایت حافظه اختصاصی

صفحه نمایش

۱۴ اینچی با رزولوشن 720p

۱۵.۶ اینچی با رزولوشن 1080p

۱۵.۶ اینچی با رزولوشن 720p

۱۵.۶ اینچی با رزولوشن 1080p

پوشش ضدبازتاب

دارد

دارد

دارد

حافظه ذخیره‌سازی

از نوع SSD

از نوع SSD

ترکیب HDD و SSD

باتری

۴۳ وات ساعت

۴۳ وات ساعت

۴۳ وات ساعت

وزن

۱.۶۸ کیلوگرم

۱.۹۹ کیلوگرم

۱.۹۷ کیلوگرم

ضخامت

۱۹.۸ میلی‌متر

۱۹.۹ میلی‌متر

۱۹.۶ میلی‌متر

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات