مایکروسافت سرویس Office Web Apps را به Office Online تغییر نام داد

جمعه ۲ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۵:۱۹
مطالعه 1 دقیقه
زمان زیادی از تغییر نام اسکای درایو به وان‌درایو نمی‌گذرد که مایکروسافت نام سرویس Office Web Apps را نیز به Office Online تغییر داده است. دلیل تغییر نام سرویس ابری اسکای درایو شکایت شرکت Sky Broadcastin به دلیل استفاده از نام این شرکت بود، اما ظاهرا مایکروسافت برای ساده سازی نام سرویس اپلیکیشن‌های آفیس آنلاین خود نسبت به تغییر نام این سرویس اقدام کرده است.
تبلیغات

چندی پیش شایعه شد که مایکروسافت قصد دارد نام سرویس Office Web Apps خود را تغییر دهد و حالا این اتفاق رخ داده و این سرویس از این پس با نام Office Online شناخته خواهد شد.

دلیل تغییر نام Office Web Apps مشابه اسکای درایو نیست و مشکل حقوقی در این باره وجود نداشته است. ظاهرا مایکروسافت برای ساده سازی نام سرویس خود، دست به تغییر نام آن زده است. برخی نیز معتقدند استفاده از عبارت Apps در نام قبلی این سرویس موجب سردرگمی کاربران می‌شد.

مایکروسافت همزمان با تغییر نام سرویس Office Online قابلیت دسترسی آسان را به آن اضافه نموده و همچنین یکپارچگی بیشتری بین آن با سرویس ایمیل outlook.com ایجاد کرده است. تغییراتی در نرم‌افزارهای People و Calendar نیز ایجاد کرده است.

مایکروسافت به مشتریان آفیس آنلاین ۷ گیگابایت فضای ذخیره سازی مجانی در وان‌درایو را نیز ارایه می‌کند. سرویس Office Online مایکروسافت در واقع رقیب سرویس Google Drive است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات