گزارش عملکرد مالی ال جی در سه ماهه چهارم ۲۰۱۳: فروش ۱۳.۲ میلیون دستگاه تلفن هوشمند

دوشنبه ۷ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۴:۵۸
مطالعه 2 دقیقه
بر هیچ‌کس پوشیده نیست که سامسونگ بازار اندروید را تحت سلطه خود دارد و بیشترین فروش و متقابلا سود را از این بازار کسب می‌کند. اما این بدین معنا نیست که فضا برای عرض اندام دیگر شرکت‌ها وجود نداشته باشد. ال‌جی یکی از آن‌ شرکت‌هایی است که در سال ۲۰۱۳ به خوبی درخشیده و در سه ماهه پایانی سال گذشته میلادی نیز به رکورد فروش ۱۳.۲ میلیون دستگاه تلفن هوشمند دست یافته است.
تبلیغات

امروز ال‌جی گزارش مربوط به عملکرد مالی خود در سه ماهه چهارم سال ۲۰۱۳ را منتشر کرد و در آن خبر از فروش ۱۳.۲ میلیون دستگاه تلفن هوشمند داد. این بدین معنا است که بازار این کمپانی نسبت به همین فاصله زمانی در سال گذشته، ۵۴ درصد رشد داشته است.

پیش از این شایعه شده بود که استقبال از LG G2،‌ پرچمدار جدید این شرکت راضی کننده نبوده است، اما آمار و ارقام خلاف این موضوع را نشان می‌دهند. ال‌جی ۱۲ میلیون دستگاه تلفن هوشمند را در سه ماهه سوم ۲۰۱۳ به فروش رسانده و در سه ماهه آخر نیز توانسته رکورد ۱۳.۲ میلیون دستگاه را ثبت کند که نشان دهنده روند رو به رشد سهم بازار و متقابلا درآمد این شرکت از بازار موبایل است.

ال‌جی در سال ۲۰۱۳ گام‌های مهم و تاثیرگذاری برداشت. این کمپانی فقط یک تلفن‌هوشمند پرچمدار و یک تبلت را عرضه کرد و تمام تکنولوژی‌های خود را در این دو محصول ارایه کرد. تمرکز بر روی پرچمداران باعث شد تا این کمپانی بتواند جایگاه بهتری را برای خود شکل دهد.

ال‌جی در سه ماهه سوم ۲۰۱۳ توانسته به سود عملیاتی۲۲۰ میلیون دلار دست یابد.

درآمد سالیانه ال‌جی نیز ۲۹ درصد رشد داشته و در مجموع به ۱۱.۸۵ میلیارد دلار رسیده است. اما این همه ماجرا نیست، ال‌جی در مجموع سال گذشته حدود ۶۰ میلیون دلار ضرر داده که رقم قابل ملاحظه‌ای به شمار می‌رود. ال‌جی دلیل این موضوع را در سرمایه‌گذاری در موارد مرتبط با بازاریابی برای قوت بخشیدن به برند ال‌جی عنوان کرده است. در حال حاضر تنها کمپانی موفق در دنیای اندروید،‌ سامسونگ است که توانسته به خوبی برندینگ کرده و استراتژی‌های بازاریابی خود را پیاده سازی نماید. اما شواهد نشان می‌دهد که ال‌جی و سونی نیز مسیر درستی را پیش‌ گرفته‌اند و هر روز سهم بازار بیشتری را تحت کنترل خود می‌گیرند. حال باید منتظر بمانیم و ببینیم آیا ال‌جی قادر خواهد بود تا در سال ۲۰۱۴ معادلات بازار را بر هم زند؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات