نسل پنجم آیپد، 25 تا 33 درصد سبک‌تر خواهد شد

دوشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۲ - ۲۰:۰۷
مطالعه 2 دقیقه
دیجی‌تایمز - خبرگزاری نزدیک به کارخانه‌های تولیدکننده آسیایی - گزارش کرده که تولید آیپد 5 از تیرماه امسال آغاز خواهد شد و ماهانه بین 2 تا 3 میلیون دستگاه از آن تولید و انبار خواهد شد، تا اپل برای عرضه این محصول در اوخر تابستان آماده باشد. در این گزارش آمده که اپل توانسته وزن نسل پنجم آیپد را بین 25 تا 33 درصد کاهش دهد.
تبلیغات

پیش‌تر شایعاتی در رابطه با باریک‌تر شدن آیپد بعدی منتشر شده بود. همچنین شایعه شده بود که آیپد بعدی از نظر ظاهری نیز دستخوش تغییر خواهد شد و شکل و شمایل شبیه به آیپد مینی به خود خواهد گرفت. دیجی‌تامیز نیز این موارد را تایید کرده و گفته که آیپد بعدی 25 تا 33 درصد سبک‌تر از آیپد 4 می‌شود. این موضوع توسط تحلیل گر موسسه KGI نیز تایید شده است.

رزولوشن صفحه نمایش آیپد بعدی تغییر نخواهد کرد و همان 2048 در 1536 باقی خواهد ماند اما از نظر ضخامت باریک‌تر خواهد شد. حاشیه دور نمایشگر نیز کوچک‌تر گردیده و شیشه محافظ روی صفحه آن نیز باریک‌تر شده است.

دیجی‌تایمز اعلام نموده که صفحه لمسی نسل پنجم آیپد از نوع GF2 است که در آن یک لایه شیشه و دو لایه از فیلم ITO بکار گرفته شده که نسبت به نوع G/G بکار رفته در آیپد 4 باریک‌تر و کارآمدتر است.

در پشت پنل صفحه نمایش آیپد 5 نیز به جای استفاده از دو لایه از LED برای نوردهی صفحه از یک لایه LED استفاده شده است که خود موجب کاهش ضخامت صفحه می‌شود. اما باید دید که آیا روشنایی صفحه نمایش آیپد 5 نیز به خوبی نسل چهارم خواهد بود یا خیر.

شایعات مربوط به آیپد مینی نیز به صفحه نمایش ریتنا برای این تبلت اشاره دارند. براساس اطلاعاتی که دیجی‌تامیز از نمایشگر رتینا آیپد 5 منتشر نموده، حالا اپل توانسته ضخامت صفحه نمایش رتینا را کاهش دهد و به این ترتیب احتمالا قادر خواهد بود تا از آن در آیپد مینی نیز استفاده کند، البته بدون اینکه به ضخامت آن افزوده شود.

همچنین شایعات دیگری به گوش می‌رسد که به استفاده از فناوری IGZO شارپ در صفحه نمایش آیپد بعدی اشاره دارند. به این ترتیب از میزان مصرف انرژی در این تبلت کاسته خواهد شد و اپل نیز قادر به استفاده از یک باتری کوچک‌تر و باریک‌تر در تبلت بعدی خود خواهد شد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات