وال استریت ژورنال: یاهو در پی فروش کمپانی است

چهارشنبه ۱۱ آذر ۱۳۹۴ - ۱۳:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
تلاش‌های اخیر یاهو برای بهبود وضعیت خود نتیجه‌ی چندانی در بر نداشته و روند رو به افول کمپانی باعث شده تا سود یاهو همچنان روند نزولی را در پیش گرفته و متخصصان این کمپانی راه خروج را به مقصد کمپانی‌های دیگری که وضعیت بهتری دارند، در پیش بگیرند. حال شایعات نشان از این دارد که یاهو در پی واگذاری کامل سهام و فروش خود است.
تبلیغات

تلاش یاهو در فصل‌های اخیر نتیجه‌ی چندان مثبتی را در برنداشته و این کمپانی همچنان روند رو به افولی را طی می‌کند. سود کمپانی هر فصل در مقایسه با گذشته کمتر شده و متخصصان تراز اول کمپانی نیز یاهو را نیز به مقصد کمپانی‌های دیگر ترک می‌کنند. بخش بزرگی از درآمد یاهو به کمپانی علی بابا وابسته است. حال به نظر می‌رسد یاهو در پی آن است تا کل کمپانی را واگذار کند. براساس اطلاعات ارائه شده توسط منابع وال استریت ژورنال، یاهو در حال انجام گفتگوهایی است تا هسته‌ی اصلی تجارت کمپانی را به سایر کسب و کارها واگذار کند. هنوز مشخص نیست که یاهو تا چه اندازه در انجام این فروش جدیت دارد و آینده همه چیز را در این رابطه مشخص خواهد کرد.

یاهو در رابطه با این اخبار اظهار نظری نکرده است. با توجه به اتفاقات پیشین در مورد خرید این کمپانی می‌توان حدس زد که چه کمپانی‌هایی می‌توانند در پی خرید یاهو باشند. از این جمله می‌توان به مایکروسافت اشاره کرد که یکبار دیگر نیز در سال ۲۰۰۸ پیشنهادی را برای خرید یاهو ارائه کرده بود. در سال‌های گذشته که وضعیت چندان برای یاهو مناسب نبوده، این کمپانی بر حفظ استقلال خود اصرار ورزیده، اما شواهد امر گویای این موضوع است که دیگر صبر سهامداران و اعضای هیئت مدیره به سر آمده و از این‌رو یاهو درصدد فروش هسته‌ی اصلی کسب و کار است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات