آغاز رقابت کاربلدهای ایرانی در المپیاد تکنسین‌ها

سه‌شنبه ۱۹ آبان ۱۳۹۴ - ۱۶:۴۰
مطالعه 2 دقیقه
مرحله مقدماتی المپیاد تکنسین‌ها از امروز به صورت آنلاین آغاز شد. این المپیاد در زمینه نصب و تعمیر محصولات در چهار حوزه برگزار می‌شود. این مسابقات در سه مرحله برگزار می‌شود که دو مرحله ابتدایی آن آنلاین و مرحله نهایی به صورت حضوری و عملی انجام می‌شود.
تبلیغات

بر اساس گزارش حمیدرضا خانپور، مدیرکل فنی و حرفه‌ای استان تهران، المپیاد تکنسین‌ها با هدف ترویج و ارتقای مهارت آموزی، شناسایی نخبگان و استادکاران مهارتی، ایجاد فرصت‌های شغلی بر اساس مهارت‌های تخصصی، معرفی برترین تکنسین‌ها و ترویج مهارت‌ها در بین تکنسین‌های ایرانی برگزار می‌شود.

وی ضمن اظهار امیدواری برای برگزاری این مسابقات و شرکت افراد با استعداد در مهارت‌های فنی و ورود آنها به بازار کار، گفت:

ایجاد کار و اشتغال برای دارندگان مهارت‌های مختلف فنی از جمله دغدغه‌های چنین مسابقاتی است. سازمان فنی و حرفه‌ای می‌کوشند تا شرایط مناسبی برای آموزش این افراد و ورودشان به بازار کار انجام دهد.

به گفته‌ی خانپور، این المپیاد در زمینه نصب و تعمیر محصولات طراحی شده و ۴ حوزه موبایل و تبلت، دستگاه‌های تهویه مطبوع، لوازم خانگی و لوازم صوتی و تصویری برای این مسابقات در نظر گرفته شده و افراد علاقه‌مند به شرکت در این المپیاد می‌توانند از امروز تا ۲۹ آبان در مرحله مقدماتی ثبت نام کرده و در این مسابقات شرکت کنند.

بر اساس گزارش مدیرکل فنی و حرفه‌ای استان تهران، برآورد ما شرکت ۱۰۰ هزار نفر در مرحله مقدماتی است. مرحله نیمه نهایی با حضور ۱۰۰ نفر برتر در هر رشته برگزاری می‌شود و از ۴۰۰ نفر حاضر در مرحله نیمه‌نهایی، ۴۰ نفر برای برگزاری مرحله نهایی انتخاب می‌شوند، به این ترتیب در هر رشته ۱۰ نفر برای مسابقه عملی دور نهایی با هم رقابت می‌کنند.

در هر رشته ۳ نفر به عنوان نفر برتر در دور نهایی انتخاب می‌شوند. به نفرات اول، دوم و سوم هر رشته به ترتیب ۳۰، ۲۰و ۱۰ سکه بهار آزادی از سوی شرکت سامسونگ اهدا می‌شود.

به گفته مدیرکل فنی و حرفه‌ای استان تهران، شرط شرکت در المپیاد تکنسین‌ها، داشتن حداقل ۱۵ سال سن است.

المپیاد تکنسین‌ها بخشی از کمپین کودکان امید با شعار جدید امید است. این کمپین یکی از پروژه‌های مشارکت اجتماعی سامسونگ است که در ایران برگزار می‌شود. سامسونگ در همکاری قبلی خود با سازمان فنی و حرفه‌، آکادمی مهندسی سامسونگ را دی‌ماه پارسال در میدان بهمن تهران افتتاح کرد. تاکنون ۲۴۰ نفر در این آکادمی آموزش مهارتی دیده و وارد بازار کار شده‌اند.

برای ثبت نام در المپیاد تکنسین‌ها می‌توانید به سایت این مسابقات مراجعه کنید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات