اینتل از شارژر بی سیم برای لپ‌تاپ‌ها پرده برداری کرد

چهارشنبه ۱۱ شهریور ۱۳۹۴ - ۲۰:۴۷
مطالعه 2 دقیقه
اینتل علاوه بر معرفی نسل جدید پردازنده‌های خود، از تکنولوژی شارژ بی‌سیم برای لپ‌تاپ‌ها نیز پرده برداشت.
تبلیغات

اینتل در کنفرانس خود در نمایشگاه IFA 2015 شارژر بی‌سیم خود را برای دستگاه‌های پر مصرف مانند لپ‌ تاپ‌ ها معرفی کرد. این شارژر توانی برابر با ۲۰ وات دارد؛ ۴ برابر شارژر‌های بی‌سیم موجود در بازار. این شرکت وعده ارائه‌ی این محصول را در سال ۲۰۱۶ داد.

این دستگاه در زیر میز نصب می‌شود و با قرار گیری لپ‌تاپ بر روی میز، اقدام به شارژ آن می‌کند. اینتل در کنفرانس خود به نمایش شارژ همزمان دو گوشی هوشمند یا یک لپ‌تاپ با استفاده از این پلتفرم پرداخت. این دستگاه امواج الکترومغناطیس را به شعاع ۲۰ و عمق ۵ سانتی‌متر ارسال می کند؛ به همین دلیل پیدا کردن محل شارژ کار راحتی است.

اینتل افزود که در حال همکاری با تولید‌کنندگان مختلف است تا مقدمات ارائه‌ی شارژر بی‌سیم خود را در سال ۲۰۱۶ فراهم کند. یکی از مشکلات اصلی شارژر‌ بی‌سیم، استاندارد‌های مختلف تولید کنندگان آن است که وحدت کمی بین آن‌‌ها بر قرار است. البته این مشکل به آهستگی در حال برطرف شدن است. شارژر بی‌سیم اینتل نیز با استفاده از استاندارد‌های تدوین شده توسط دو شرکت فعال وایرلس پاور و وایرلس مَترز در این زمینه، تولید شده است؛ البته این شرکت‌ها در حال حاضر با یکدیگر ادغام شده‌اند. بزرگترین رقیب این اتحادیه نیز شرکت Qi است که اکثر تلفن‌های هوشمند مجهز به این فناوری، از تکنولوژی شارژ بی‌سیم این شرکت بهره می‌برند.

اینتل در کنار این شارژر بی‌سیم خود به معرفی تکنولوژی WiGig نیز پرداخت. با استفاده از این فناوری دو دستگاه می‌توانند تا فاصله ۵ متری از یکدیگر به انتقال اطلاعات با سرعت بسیار بالا بپردازند. در حال حاضر برخی از مدل‌های دل و اچ‌پی از این فناوری استفاده می‌کنند.

اینتل امیدوار است در آینده نزدیک با توسعه‌ی این دو تکنولوژی به آرزوی دیرین بشر، حذف سیم‌ها از محیط کاری، برسد.

نظر شما در رابطه با تکنولوژی‌های معرفی شده چیست؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات