خرید از آمازون، eBay و علی بابا در ایران به زودی میسر می‌شود

شنبه ۷ شهریور ۱۳۹۴ - ۱۱:۱۲
مطالعه 2 دقیقه
مدیر عامل شرکت پست اعلام کرد که به زودی سازوکارهای جدیدی را در این شرکت شاهد خواهیم بود و قراردادهای همکاری با چند فروشگاه اینترنتی مثل آمازون، eBay و علی‌بابا به امضا می‌رسد.
تبلیغات

حسین مهری، مدیر عامل شرکت پست ایران در گفتگویی که با دنیای اقتصاد داشته، درباره تغییرات و کارکردهای جدید پستی صحبت کرده و اعلام کرده که به زودی با چند فروشگاه اینترنتی خارجی همکاری‌هایی را آغاز خواهند کرد.

وی درباره تغییر کارکردهای پست در دنیای امروز گفت:

شبکه‌های ارتباطی جدید مثل اینترنت، ماهواره و حتی شبکه‌های اجتماعی جدید روی پست تاثیر قابل توجهی گذاشته و کارکردها و ماموریت‌های پست تغییر پیدا کرده است.

وی افزود:

اتحادیه جهانی پست در سال ۲۰۱۲ در کنگره‌ای که شکل گرفت، الزاماتی را برای پست در نظر گرفت که پست باید سه وجهی شود و این سه وجه را ایجاد شبکه الکترونیکی، شبکه مالی و شبکه فیزیکی به صورت تواما تعریف کرد.

مهری گفت که حدودا ۴۲ هزار نفر نیروی انسانی در شرکت پست مشغول کارند که بیشترین هزینه‌ها را برای شرکت پست به همراه دارند.

مدیر عامل شرکت پست با بیان این که این شرکت بیش از گذشته بر روی ارائه سرویس توزیع به فروشگاه‌های اینترنتی تمرکز خواهد کرد، گفت:

در سال ۹۳ حدود ۵ میلیون و ۳۰۰ هزار مرسوله به ارزش ۳۲۰ میلیارد تومان از فروشگاه‌ها و شرکت‌های اینترنتی قبول کردیم و تحویل مردم دادیم. پیش‌بینی‌مان این است که این آمار امسال با حدود ۷ درصد رشد به ۴۰۰ میلیارد تومان برسد.

او همچنین از قراردادهایی با شرکت‌های خارجی صحبت کرد و گفت:

با مشارکت بخش خصوصی بحث خرید اینترنتی از فروشگاه‌های خارجی ورود پیدا کردیم.  یک شرکت با eBay قرارداد بسته که امکان خرید مردم از این سایت فراهم می‌شود که  از مهرماه صورت خواهد گرفت. یک شرکت دیگر با آمازون و علی‌بابا قرارداد بسته که مردم ایران بتوانند از این سایت‌ها خرید کنند.

نظر شما درباره سیاست‌های جدید شرکت پست چیست؟ در صورتی که امکان خرید از فروشگاه‌های خارجی فراهم شود، به نظر شما خرید از آنها به صرفه‌تر خواهد بود یا فروشگاه‌های اینترنتی داخلی؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات