سونی Xperia M5 را رسما معرفی کرد؛ گوشی میان‌رده با مشخصات یک پرچم‌دار

دوشنبه ۱۲ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۲:۴۵
مطالعه 3 دقیقه
همان‌ طور که پیش‌بینی می‌شد امروز سونی دو گوشی جدید ازخانواده‌ی اکسپریا را با نام‌های اکسپریا C5 Ultra و Xperia M5 معرفی کرد. در ادامه با زومیت همراه باشید تا به مرور مشخصات و عکس‌های گوشی اکسپریا ام ۵ بپردازیم.
تبلیغات

اکسپریا ام ۵ که دقایقی پیش توسط سونی معرفی شد از طرف آن شرکت لقب گوشی فوق میان‌رده را گرفته است که با توجه به مشخصات و طراحی گوشی به نظر می‌رسد لقب شایسته‌ای نیز باشد.

اما چه ویژگی‌هایی باعث خاص شدن این گوشی می‌شوند؟ اکسپریا ام ۵ که در واقع نسل جدید ام ۴ آکوآ به حساب می‌آید صفحه نمایشی ۵ اینچی با رزولوشن 1080P داشته و از پردازنده‌ی هشت هسته‌ای و ۶۴ بیتی مدیاتک MT6795 بهره می‌برد. گفتنی است این پردازنده از خانواده بالارده‌ی Helio X10 از پردازنده‌های مدیاتک است.

از سایر مشخصات اکسپریا ام ۵ می‌توان به ۳ گیگابایت رم و ۱۶ گیگابایت حافظه‌ی داخلی اشاره کرد که قابلیت افزایش با حافظه‌ی میکرو اس‌دی را نیز دارا است. این گوشی مجهز به باتری ۲۶۰۰ میلی‌آمپر ساعتی بوده و از سیستم عامل اندروید ۵.۰ به همراه رابط کاربری اکسپریا بهره می‌برد. اکسپریا ام ۵ در دو نسخه‌ی تک سیم و دو سیم کارته عرضه شده و از اینترنت نسل چهارم 4G نیز در برخی بازارها پشتیبانی خواهد کرد.

m5 tn2

اما بزرگ‌ترین شگفتی این گوشی دوربین آن است. دوربین اصلی ۲۱.۵ مگاپیکسلی که حساسیت حداکثری ۳۲۰۰ ISO دارد، به گفته‌ی سونی دارای کیفیتی هم‌رده‌ی پرچم‌دارها است. به علاوه دوربین اصلی این گوشی از فوکوس خودکار هیبریدی در عرض ۲۵۰ میلی‌ثانیه نیز بهره می‌برد که برای فوکوس زمان بسیار کمی به شمار می‌رود. اما ویژگی‌های شگفت انگیز دوربین این گوشی به این جا ختم نمی‌شوند چرا که با آن می‌توانید ویدئو با کیفیت 4K نیز ضبط کنید. همچنین دوربین سلفی اکسپریا ام ۵ حسگری ۱۳ مگاپیکسلی داشته و از قابلیت فوکوس خودکار نیز پشتیبانی می‌کند.

اکسپریا ام ۵ گواهی‌های ضد غبار و ضد آب (IP65/IP68) را نیز دریافت ‌کرده و جالب اینجا است که پورت یو‌اس‌بی آن پوششی ندارد و به راحتی می‌توان از آن استفاده کرد. متاسفانه اطلاعات دقیقی از زمان ورود به بازار و قیمت اکسپریا ام ۵ در حال حاضر در دست نیست اما شایعات خبر از عرضه‌ی این گوشی در سه رنگ مشکی، سفید و طلائی با قیمتی معادل ۳۹۵ دلار می‌دهند.

نظر شما چیست؟ گوشی میان‌رده‌ی جدید سونی را چگونه ارزیابی می‌کنید؟

Xperia M5 Press 5 640x434 1600x1200
Xperia M5 Press 4 640x434 1600x1200
Xperia M5 Press 6 640x434 1600x1200
Xperia M5 Press 8 640x434 1600x1200
تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات