تلگرام اختلالات بوجود آمده برای کاربران ایرانی را تأیید کرد

سه‌شنبه ۹ تیر ۱۳۹۴ - ۱۴:۱۷
مطالعه 3 دقیقه
در چند روز اخیر تعداد بسیاری از کاربران هنگام ارسال یا دریافت فایل در اپلیکیشن تلگرام با مشکل مواجه شده بودند که با توجه به پاسخگویی های تلگرام، این مشکل هم از سوی این شرکت بوده است و هم از سوی سرویس‌دهنده‌های داخلی . با زومیت همراه باشید.
تبلیغات

ممکن است شما هم در این چند روز هنگامی که قصد ارسال عکسی را داشته اید، با عدم موفقیت آمیز بودن عملیات ارسال مواجه و پیغامی از اپلیکیشن تلگرام را مشاهده کرده باشید. اما نکته‌ی جالب ماجرا این است که این پیغام، نه از عکس شما ایرادی گرفته است و نه از گوشی شما. تلگرام در این پیام به شما می گوید که به دلیل محبوبیت بیش از حد این اپلیکیشن در کشور شما (ایران) و استفاده ی بالا از ترافیک و سرورهای این سایت، در امور سرویس دهی کمی با مشکل مواجه شده و به سرعت در حال پیگیری برای رفع مشکل است. همانطور که برای سازندگان تلگرام نیز دور از انتظار بود، شاید برای شما هم عجیب باشد اگر بدانید که بیش از 20 درصد ترافیک سرورهای تلگرام فقط و فقط مربوط به کاربران ایرانی است و در حال حاضر، بیشترین استفاده را از سرورهای تلگرام ما ایرانی‌ها انجام می دهیم که این موضوع و همچنین چنین پیغامی از سوی سازندگان یک اپلیکیشن، امری جالب توجه و کم تکرار به حساب می آید که البته با توجه به انتشار نسخه‌ی 3.0.1 و تجربه‌ی برخی کاربران در روزهای اخیر، به نظر می رسد که مشکل ذکر شده، حداقل از سوی تلگرام رفع گردیده است.

teleg2

در این میان افرادی که با مشکل ذکر شده دست و پنجه نرم می کنند، با استفاده از یک اپلیکیشن گذر از تحریم، شاهد هیچ مشکلی نخواهند بود که همین موضوع در چند روز اخیر باعث به وجود آمدن شبهه هایی برای کاربران شده بود که آیا این موضوع با مسدودسازی‌های داخلی ارتباطی دارد یا خیر. در ابتدا با توجه به این پیغام تلگرام می شد نتیجه گرفت که تنها، تغییر آی پی شما به یک فرد غیر ایرانی، باعث قرار گرفتن در بین سرورهای دیگر نرم افزار که از ترافیک کمتری برخوردارند می شود و در نتیجه مشکلات ذکر شده برایتان اتفاق نخواهد افتاد؛ اما با توجه به توئیت جدیدی که چند ساعت پیش این شرکت در حساب رسمی خود در توئیتر ارسال کرد، ماجرا کمی پیچیده تر شده است.

teleg3

این شرکت که در ابتدا مشکلات به وجود آمده را از سوی خویش می دانست؛ حال در جدیدترین توئیت خود و در جواب یکی از کاربران اعلام کرده است که "به نظر می رسد مشکلات شما از سوی ارائه دهندگان اینترنتی در داخل بوده و دیگر از سمت تلگرام در این زمینه مشکلی وجود ندارد"، و چند دقیقه بعد نیز در توئیتی مستقل، به طور رسمی اعلام کرد که "ارائه دهندگان اینترنت در داخل کشور ایران، در حال محدودسازی ترافیک و سرعت این اپلیکیشن بوده و ما در تلاش هستیم تا به دلایل این موضوع پی ببریم". با توجه به این حرف، اگر بتوان به این گفته ی تلگرام استناد کرد، احتمالاً اتفاقی که برای وایبر افتاد، کم کم برای تلگرام نیز در حال رخ دادن است که البته امیدواریم این موضوع صحت نداشته باشد و تلگرام نیز مانند وایبر، به فیلترینگ نامحسوس دچار نشود؛ اگر چه روز گذشته سخنگوی وزیر ارتباطات هر گونه اعمال فیلترینگ در قبال تلگرام را تکذیب کرده بود.

نظر شما در این باره چیست؟ آیا فکر می کنید تلگرام نیز به زودی از دسترس خارج می شود و به سرنوشت وایبر دچار می شود؟ آیا در روزهای اخیر مشکلاتی با این اپلیکیشن داشته اید؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات