گزارش زومیت از مراسم معرفی تلفن وان ام ۹ اچ‌ تی‌ سی در خاورمیانه و آفریقا

سه‌شنبه ۲۶ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۲:۳۲
مطالعه 5 دقیقه
اچ‌تی‌سی خاورمیانه و آفریقا دیروز طی مراسمی اختصاصی در شهر دوبی پرچمدار جدید خود را برای منطقه‌ی خاورمیانه و افریقا رونمایی کرد. گوشی One M9 به زودی در کشورهای منطقه از جمله ایران ارائه خواهد شد. در ادامه گزارش اختصاصی زومیت از این مراسم را مطالعه کنید.
تبلیغات

دیروز، ۲۵ اسفند ۹۳، HTC MEA، شعبه خاورمیانه و افریقای اچ‌تی‌سی، طی مراسمی اختصاصی در هتل آرمانی شهر دوبی پرچمدار جدید وان ام ۹ را معرفی کرد.

htc mea one m9 05 zoomit

در این مراسم نیکیتاس گلیکاس - نایب رییس اچ‌تی‌سی خاورمیانه و آفریقا ضمن خوش آمدگویی به خبرنگاران درباره‌ی محصول جدید اچ‌تی‌سی در راستای شعار Utopia in Progress، گفت:

اچ‌تی‌سی تلاش زیادی کرده تا بتواند محصولی عالی را روانه بازار کند؛ محصولی که از هر نظر می‌تواند توجه هر کاربری را به خود جلب کند.

فیل بلر، مدیر HTC MEA درباره مهندسی متفاوت وان ام ۹ گفت:

شاید در نگاه اول، تلفن جدید شباهت زیادی به نسل قبل داشته باشد، اما وقتی آن را در دست می‌گیرید، متوجه می‌شوید که چه دقتی در طراحی این محصول وجود داشته و تفاوت‌های آشکاری با وان ام ۸ دارد.

بر اساس ویدیوی کوتاهی که از فرایند طراحی وان ام ۹ پخش شد، به فریم طلایی رنگ دستگاه، دکمه پاور بازطراحی شده که حالا به سمت راست تلفن آمده و سنسور جدید دوربین اشاره شد.

htc mea one m9 01 zoomit

دنیل خیاط، مدیر محصول اچ‌تی‌سی خاورمیانه و آفریقا درباره ویژگی‌های سخت‌افزاری و نرم‌افزاری و قابلیت‌های جدید وان ام ۹ گفت:

ما در بارسلونا و در خلال نمایشگاه MWC 2015 تلفنی را معرفی کردیم که از هر نظر کامل شده است. وان ام ۹ مجهز به یک پردازنده قدرتمند ساخت کوالکام، یعنی اسنپدراگون ۸۱۰ است. وجود ۳ گیگابایت حافظه رم در کنار این پردازنده باعث می‌شود تا هیچ گاه مشکلی در هنگام کار با این تلفن نداشته باشید. حافظه داخلی تلفن ۳۲ گیگابایت است، اما شما می‌توانید با یک کارت حافظه microSD فضای ذخیره‌سازی را تا ۱۲۸ گیگابایت افزایش دهید.
htc mea one m9 02 zoomit

خیاط سپس توضیحاتی درباره رابط کاربری و سیستم عامل این تلفن ارائه داد. او گفت:

وان ام ۹ به اندروید ۵ آبنبات چوبی و رابط کاربری سنس ۷ مجهز شده است. اینترفیس جدید طراحی زیباتری دارد و البته هوشمندتر شده است. بسته به زمان و موقعیت شما، رابط کاربری سنس تشخیص می‌دهد که ممکن است به چه اپلیکیشن‌هایی نیاز داشته باشید. مثلا اگر در فرودگاه باشید اپلیکیشن‌های مربوط به راهنمای پرواز یا خرید بلیط را به شما نشان می‌دهد و حتی اگر اپلیکیشن مناسبی برای نیاز شما وجود داشته باشد، آن را به شما معرفی می‌کند تا نصب کنید.
htc mea one m9 03 zoomit

وی در ادامه به تجربه‌ی عکاسی با این گوشی اشاره کرد و افزود:

تجربه عکاسی در وان ام ۹ بسیار عالی است. دوربین جلوی تلفن به یک سنسور اولتراپیکسل مجهز شده که می‌تواند ۳۰۰ درصد نور بیشتری جذب کند تا سلفی‌هایی روشن و با نور مناسب داشته باشید. اسپیکرهای بوم‌ساوند به فناوری دالبی هم مجهز شده‌اند تا کاربر تجربه شنیداری سه‌بعدی داشته باشد. همچنین اچ‌تی‌سی با کمپانی هارمان/کاردون همکاری را آغاز کرده تا این کمپانی لوازم جانبی صوتی اختصاصی برای وان ام ۹ روانه بازار کند. کاربر می‌تواند با استفاده از قابلیت HTC Connect به همه ابزارهایی که از آن پشتیبانی می‌کنند متصل شود.

در پایان نیکیتاس گلیکاس، نایب رییس HTC MEA اعلام کرد که وان ام ۹ تا پایان ماه مارس به صورت رسمی وارد بازار امارت متحده عربی خواهد شد. این دستگاه در امارات قیمت ۲۷۴۹ درهم خواهد داشت که به نظر می‌رسد قیمت آن مشابه وان ام ۸، پرچمدار سال گذشته اچ‌تی‌سی در بازار این کشور است.

htc mea one m9 04 zoomit

بخش پایانی مراسم به پرسش و پاسخ اختصاص یافت. فیل بلر به سوال زومیت درباره حاشیه دور نمایشگر به خصوص در بخش پایین آن که چرا طراحان این کمپانی نتوانسته‌اند این مشکل را حل کنند و به نظر می‌رسد نوار مشکی رنگی که در بالای اسپیکر قرار گرفته و روی آن لوگوی اچ‌تی‌سی قابل مشاهده است، بلااستفاده است و منجر به بزرگ شدن گوشی تاثیر منفی روی ارگونومی دستگاه شده، گفت:

ما تجربه  صوتی منحصر به فردی را به کاربر می‌دهیم. در ازای این کیفیت صدا مجبور هستیم بخشی جزئی از طراحی ظاهری را فدا کنیم. دلیل وجود این نوار مشکی رنگ بهره‌گیری از اسپیکرهای بوم‌ساوند است.

گلیکاس در پاسخ به سوال دیگر زومیت درباره گجت‌های پوشیدنی جدید اچ‌تی‌سی، وایو و گریپ گفت:

درباره این دو محصول در بازار خاورمیانه هنوز برنامه‌ای به ما ابلاغ نشده و مشخص نیست عرضه این گجت‌ها به بازار چه زمانی خواهد بود. فکر می‌کنم دستبند گریپ به صورت عمده در خاورمیانه ارائه شود، اما زمان آن مشخص نیست.

وی درباره قیمت و زمان عرضه محصول در سایر کشورهای خاورمیانه از جمله ایران به زومیت پاسخ داد که زمان و قیمت آن در بازار ایران هنوز مشخص نشده اما به زودی مراسمی اختصاصی برای معرفی وان ام ۹ در تهران هم برگزار خواهد شد.

منتظر نگاه نزدیک زومیت به خوش‌ساخت‌ترین گوشی اندرویدی دنیا، HTC One M9 باشید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات