یکی دیگر از تامین‌کنندگان محصولات اپل به نقض حقوق کار متهم شد

جمعه ۱۴ شهریور ۱۳۹۳ - ۱۳:۳۲
مطالعه 2 دقیقه
اپل در حال آماده‌سازی خود برای یک روز بسیار بزرگ در هفته‌ی آینده است اما به نظر می‌رسد یکی از درگیری‌های این شرکت پایانی ندارد. ابتدا اپل بخاطر آنچه می‌تواند بزرگ‌ترین نقض حریم خصوصی بدلیل هک شدن سرویس iCloud و فاش شدن مجموعه عکس‌های شخصی افراد مشهور باشد به دردسر افتاد و اکنون نیز به لطف یکی از تامین‌کنندگان چینی خود با یک پرونده‌ی دیگر در خصوص نقض حقوق کارگران مواجه است.
تبلیغات

 بر اساس گزارشی که توسط China Labor Watch منتشر شده، محیط‌بانان در Green America به اسنادی دست یافته‌اند که بر اساس آن برخی کارکنان کارخانه‌ی Catcher Technology در سوچیان چین که مسئول تولید کیس‌های آلومینیومی محصولات اپل است تحت ساعات سنگین کاری قرار گرفته که این شدت کار گاهی تا ۱۰۰ ساعت در ماه نیز گزارش شده است. همچنین گفته می‌شود که این کارگران بدون مجهز شدن به تجهیزات ایمنی مناسب، در حال کار با مواد شیمیایی سمی خطرناک هستند.

آنچه گفته شد تنها بخشی از مسئله بوده و در لیست نقض حقوق کار تهیه شده علیه اپل ۲۲ مورد ذکر شده که از درب خروج اضطراری مهر و موم شده تا ریختن مواد شیمیایی سمی در فاضلاب در آن یافت می‌شود. China Labor Watch تحقیقات جامع مشابهی را سال پیش نیز تدارک دیده بود که اکنون متوجه شده‌اند نقض حقوق کاری که در کارخانه‌ی Catcher مشاهده شده در اثر گذشت زمان یا همچنان امتداد یافته یا در برخی موارد بدتر نیز شده است. این یافته‌ها بر اساس انجام بیش از ۱۰۰ مصاحبه با کارکنان این کارخانه بدست آمده که اسناد و مدارک دست اول یک مسئول بازرسی نیز به آن اضافه شده است که در قالب یک کارمند به این کارخانه راه یافته بود تا شرایط را از نزدیک مورد بررسی قرار دهد.

البته اپل در خصوص این مساله ساکت نمانده و اعلام کرده که این کمپانی برنامه‌ای برای بازدید از کارخانه‌ی Catcher در ماه آینده تدارک دیده است. این شرکت بار دیگر بر تعهد خود مبنی بر تامین محیط کاری امن و منصفانه برای کارکنانی که خطوط تامین و تولید این شرکت را تشکیل می‌دهند تاکید کرده است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات