استاندارد شارژ بی‌سیم Qi یک قدم بزرگ به جلو برداشت

جمعه ۱۰ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۵:۵۴
مطالعه 2 دقیقه
در حال حاضر چندین شرکت و گروه متفاوت در حال رقابت هستند تا آینده‌ی شارژ بی‌سیم را تحت کنترل خود درآورند. در هر حال، اکنون استاندارد Qi که توسط کنسرسیوم نیروی بی‌سیم ارائه شده، در اغلب اسمارت فون‌های محبوب بازار مورد استفاده قرار گرفته است. امروز این کنسرسیوم ضمن ارائه‌ی Qi v1.2، خبر از پیشرفت مهمی داد که به پیشتازی این استاندارد کمک خواهد نمود.
تبلیغات

 Qi v1.2 امکان انجام شارژ دستگاه‌ها از فاصله‌ی دورتر نسبت به قبل را فراهم می‌کند که بر پایه‌ی آن، دیگر مجبور نخواهید بود گوشی خود را بر روی پد شارژر رها کنید. بر اساس این گزارش، شارژرهای جدید توانایی شارژ دستگاه از فاصله‌ی 45 میلی متری را دارا هستند که در مقایسه با فاصله‌ی 7 میلی‌متر در نسخه‌های پیشین که لازم بود تقریبا دستگاه را به شارژر بچسبانید پیشرفت مهمی محسوب می‌گردد. کنسرسیوم WPC همچنین اعلام کرده که نسخه‌های 1.1 و 1.2 با یکدیگر سازگاری دارند. 

علاوه بر این، WPC می‌گوید که استاندارد Qi بروزرسانی شده، می‌تواند برای نیرو بخشیدن به لوازم آشپزخانه تا سطح 2000 وات مورد استفاده قرار گیرد که چنین خصوصیتی، لزوم وجود چندین پریز برق در هر اتاق را از میان بر خواهد داشت. همچنین استفاده از Qi v1.2 می‌تواند هزینه‌ی نهایی پایین‌تری داشته و هنگام شارژ چندین دستگاه بصورت همزمان تنها به یک معکوس‌کننده‌ی جریان نیاز خواهد داشت.

هنوز مشخص نیست که دقیقا چه زمانی شاهد بهره گرفتن از این استاندارد جدید در دستگاه‌ها خواهیم بود اما امید می‌رود که ورود اولین سری از نسل جدید شارژرهای Qi به بازار چندان دور نباشد. تغییر ماهیت از یک پد شارژر بی‌سیم به یک ناحیه‌ی شارژ بی‌سیم در اتاق می‌تواند موجب کاربردی‌تر شدن این تکنولوژی گردد. نتیجه آنکه احتمالا تولیدکنندگان گوشی هوشمند بیشتری به پشتیبانی از این استاندارد ترغیب خواهند شد و در آینده‌ی نزدیک‌تری شاهد برچیده شدن شارژرهای سیمی خواهیم بود.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات