استیو جابز: «من اندروید را نابود می کنم چون یک محصول دزدی است»

جمعه ۲۹ مهر ۱۳۹۰ - ۱۰:۴۶
مطالعه 2 دقیقه
پس از مراسم یادبود استیو جابز ویدیو 60 دقیقه ای از زندگینامه او منتشر شد. یکی از موارد بحث برانگیزی که روز گذشته مطرح شد این است که استیو جابز معتقد بوده، سیستم عامل Android یک محصول دزدی از سیستم عامل iOS اپل بوده است. او همچنین اعلام کرده بود که قصد ندارد هیچ وقت از راه قانونی از گوگل یا شرکای تجاری اش شکایت کند. جزئیات این موضوع توسط Walter Issacson یکی از موسسین اپل مطرح شده است.
تبلیغات

زندگینامه استیو جابز توسط Simon & Shuster (بخشی از CBS) منتشر شده است.

جالب است بدانید که مدیرعامل قبلی گوگل یعنی Eric Schmidt قبلا عضوء هیئت مدیره اپل بوده است. اما پس از شکست اندروید استعفا داده و از اپل جدا شده بود. استیو جابز احساس می کرد که Schmidt به او خیانت کرده است. براساس گزارش رسانه های مختلف استیو جابز در این رابطه گفته بود:

من اگر لازم باشد آخرین نفس های خود را به همراه هر پنی از 40 میلیارد دلار اپل در بانک صرف خواهم کرد تا یک اشتباه را درست کنم. من می خواهم اندروید را نابود کنم چون یک محصول دزدی است. من تمایل دارم تا از گرمای هسته ای در این جنگ استفاده کنم.

اندوخته مالی اپل در حال حاضر تقریبا دو برابر زمانی است که استیو جابز این صحبت ها را کرده بود و هنوز هیچ اثر از دادخواهی و یا شکایت اپل از گوگل وجود ندارد.

اپل در زمان حیات استیو جابز از تولید کننده های اندرویدی مانند HTC، Samsung شکایاتی کرده بود و در اغلب آنها رای دادگاه به سود اپل صادر شد. حال باید منتظر ماند و دید آیا مدیرعامل جدید اپل، Tim Cook پرونده های حقوقی اینچنینی را حل و فصل می کند و یا رقبای خود را به حال خود رها خواهد کرد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات