اپل iCloud Drive را برای رقابت با دراپ‌باکس معرفی کرد

دوشنبه ۱۲ خرداد ۱۳۹۳ - ۲۲:۰۸
مطالعه 2 دقیقه
همانطور که می‌دانید هم‌اکنون شاهد برگزاری نطق اصلی کنفرانس توسعه‌دهندگان اپل یا همان WWDC 2014 هستیم. پس از معرفی سیستم‌عامل جدید این کمپانی با نام OS X 10.10 Yosemite، این کمپانی به معرفی درایو ذخیره‌ی ابری خود با نام iCloud Drive‌ پرداخت. با زومیت همراه باشید.
تبلیغات

 اپل iCloud Drive را با ساختاری مشابه آنچه که در Dropbox مشاهده می کنیم، معرفی کرد. با استفاده از این سیستم یک از اپلیکیشن‌هایی که از iCloud Drive بهره می‌برند دارای فولدری خواهند بود که از طریق این سرویس ذخیره‌ی ابری همگام شده و می‌توان از طریق Finder‌ نیز به آن دسترسی داشت. فایل‌های موجود در این درایو برای iOS، OS X‌ و همچنین ویندوز همگام شده و در اختیار کابران قرار خواهد گرفت. در صورتی که حتی در یک مک با سرویس غیرفعال آی‌کلاد فایل‌ها را کشیده و داخل فولدرها قرار دهید، این فایل‌ها همگام خواهند شد. یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های این سرویس در iOS، اضافه شدن یک Finder است که امکان ذخیره‌سازی فایل‌ها را در iOS امکان پذیر می‌سازد. Finder موجود در iOS دسترسی بالایی همچون Finder موجود در مک ندارد.

 در اولین سال‌های توسعه‌ی آی‌کلاد، استیو جابز هدف از توسعه‌ی آن را از بین بردن دراپ‌باکس خوانده بود، اما این سرویس ذخیره‌ی ابری به هدف تعیین شده برای خود دست نیافت، اما به‌نظر می‌رسد هم‌اکنون اپل راه شکست دراپ‌باکس را یافته است و سرویس کنونی یارای رقابت با دراپ‌باکس و به چالش کشیدن آن را دارد. یقیناً کاربران ابزارهای اپلی از به کار بردن این سرویس برای همگام‌سازی فایل‌های خود بین ابزار‌های خود لذت خواهند برد، اما از آنجایی که این سرویس در مقایسه با دراپ‌باکس و گوگل‌درایو گران‌تر است، نمی‌توان انتظار داشت که کاربران این سرویس‌ها نیز به سمت آی‌کلاد درایو بروند. همچنین با توجه به امکان استفاده از آی‌کلاد درایو در ویندوز باید به انتظار بنشینیم و ببینیم که آیا اپل API‌های این سرویس را برای توسعه‌ی اپلیکیشن‌های مربوطه برای اکوسیستم‌های اندروید و ویندوزفون منتشر خواهد کرد یا خیر؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات