مؤسس کمپانی Waze تصاحب کمپانی خود را توسط گوگل با پرداخت مبلغ 1.15 میلیارد دلار را تأیید کرد

دوشنبه ۱۸ فروردین ۱۳۹۳ - ۲۳:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
به نظر می‌رسد گوگل کمپانی Waze را از آن خود کرده است؛ اما نکته‌ی جالب توجه در مورد این خرید، مبهم‌بودن جزئیات آن می‌باشد. هنوز میزان مبلغ پرداخت شده توسط گوگل برای خرید ویز و همچنین شرایط خرید به روشنی مشخص نیست. اما چیزی که مشخص است الحاق این کمپانی به گوگل است، در حالی که ویز هیچ‌گاه رفتن زیر پرچم گوگل را تایید نکرده است.
تبلیغات

امروز نوام‌باردیام، مؤسس و مدیرعامل کمپانی ویز، با انتشار پستی در حساب‌کاربری LinkedIn خود، تا حدودی خوانندگان و دنبال‌کنندگان را در جریان تصاحب کمپانی خود توسط گوگل قرار داد. براساس اطلاعات ارائه شده پیش از شفاف‌سازی توسط باردیام، مبلغ پرداخت‌شده توسط گوگل برای در اختیار‌گرفتن این کمپانی 1.1 تا 1.3 میلیارد دلار تخمین زده می‌شد، اما مؤسس ویز در پست خود رقم دقیق رد و بدل شده را عنوان کرده است که مبلغی برابر 1.15 میلیارد دلار است. وی پرده از جزئیات مربوط به روش پرداخت این مبلغ برنداشت و معلوم نیست که آیا گوگل فقط به پول نقد اکتفا کرده یا سهام را نیز در کنار آن ارائه کرده است.

ارزش ویز برای گوگل کاملا مبرهن است؛ اما باردیام در پست خود از الفاظی استفاده می‌کند که نشان از علاقه‌ی تیم توسعه‌دهنده‌ی ویز برای کار بصورت مستقل دارد. وی عنوان کرده است که شاید بهتر بود این کمپانی نیز همچون سایر نمونه‌های موجود، بصورت مستقل به فعالیت پرداخته و تبدیل به کمپانی بزرگی می‌شد.

در سال 2008 این کمپانی با جذب سرمایه‌ای 12 میلیون دلاری آغاز به کار کرد؛ هرچند این مبلغ بسیار خوب بود، اما 20 درصد از کل سرمایه‌ی جمع‌آوری شده توسط این کمپانی در سال 2011 میلادی می‌شد. اما گویا میلغ پرداخت‌شده توسط گوگل به اندازه‌ای خوب بوده که تیم مدیریتی را برای فروش به گوگل تحت فشار سهامداران قرار داده و آن‌ها را مجاب به فروش کمپانی کرده است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات