پروژه‌ی Hera گوگل، مرزهای بین اندروید و کروم را برخواهد چید

دوشنبه ۱۸ فروردین ۱۳۹۳ - ۱۱:۵۹
مطالعه 2 دقیقه
همانطور که می‌دانید مایکروسافت هفته‌ی پیش با معرفی رسمی ویندوزفون 8.1 پرده از قابلیت Universal App نیز برداشت که امکان توسعه‌ی یک اپلیکیشن واحد برای سه پلتفرم ایکس‌باکس، ویندوزفون و همچنین ویندوز را ممکن کرده است. کمپانی گوگل نیز پس از خروج اندی‌روبین از رهبری اندروید، سانداری‌پیچای را همزمان به رهبری کروم و اندروید منتسب کرده است که گمانه‌هایی را در مورد وحدت دو پلتفرم اندروید و کروم مطرح ساخته است.
تبلیغات

براساس آخرین اخبار منتشر شده گوگل در نظر دارد تا مرزهای بین اندروید و سرویس‌های وب خود را برچیند و در واقع اندروید را با سیستم جستجوی خود ترکیب کند. این گزارش‌های حکایت از این دارند که گوگل در اندروید 4.1 پروژه‌ی Butter، در اندروید 4.4 کیت‌کت پروژه‌ای را با نام Svelte برای این منظور پیش گرفته است. این کمپانی در مرحله‌ی بعدی نیز پروژه‌ای با نام Hera را به اجرا درخواهد آورد.

ایده‌ی مورد نظر در ورای این پروژه ترکیب و استفاده از امکان اجرای اپلیکیشن‌های مبتنی بر HTML5 با اپلیکیشن‌ها و سرویس‌های متعلق به اندروید است. استفاده از این امکان لایه‌ای میانی از HTML5 را بین اپلیکیشن‌ها و سیستم ایجاد خواهد کرد که منجر به اجرای آنلاین برخی از پردازش‌ها بدون نیاز به اجرای تمامی اپلیکیشن روی اندروید می‌شود.

تسک‌های کاری این HTML5 قادر نخواهند بود تا مستقل از اپلیکیشن‌ها کار کنند، اما در زمان نمایش پنجره‌های مالتی تسکینگ این تسک‌ها بصورت مستقل نمایش داده‌ خواهند شد. هر تسک به‌عنوان یک اپلیکیشن کروم اجرا خواهد شد که در پنجره‌های مالتی تسکینگ بصورت مستقل نمایش داده خواهند شد.

اپلیکیشن‌های تحت وب با استفاده از رابط کاربری واحدی به نمایش درخواهند آمد. این اپلیکیشن‌ها با رنگ واحدی در بالای هر اپلیکیشن نمایش داده خواهد شد. رنگ مورد استفاده برای هدر با نوار ابزار بالای تلفن‌هوشمند نیز ترکیب خواهد شد.

درصورتی که گوگل این سیستم را برای استفاده‌ی عموم عرضه کند، شاهد اندرویدی خواهیم بود که قابلیت اجرای اپلیکیشن‌های مبتنی بر HTML5 را نیز دارد. بسیاری دیگر از پلتفرم‌های موجود قادرند تا امکان استفاده از HTML5 را نیز با پلتفرم خود ترکیب کنند که از جمله‌ی آنها می‌توان به WebOS و Tizen اشاره کرد. هنوز در مورد استفاده از ماشین مجازی ران‌تایم ART برای استفاده از این قابلیت اشاره نشده است، اما مطمئنا شاهد استفاده از آن نیز خواهیم بود. هم‌اکنون گوگل درپی انتقال قابلیت‌های هرچه بیشتر کروم به اندروید است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات