بالون‌ پروژه‌ی لون گوگل، دور دنیا را تنها در 22 روز طی می‌کند!

یک‌شنبه ۱۷ فروردین ۱۳۹۳ - ۱۶:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
یکی از بالون‌های پروژه‌ی لون گوگل به تازگی موفق شد دور دنیا را در مدت 22 روز بپیماید. این موضوع باعث حیرت سران گوگل نیز شده، چرا که پیش از این، زمان 33 روز برای انجام این کار پیش بینی می‌شد. تصویر بالا نقشه پرواز این بالون را به وضوح نشان می‌دهد.
تبلیغات

پروژه‌ی لون یکی از جالب‌ترین و در عین حال جاه طلبانه‌ترین پروژه‌هایی است که تا به امروز توسط بشر انجام شده است. هدف کمپانی گوگل که حامی اصلی این پروژه است، فراهم نمودن دسترسی به اینترنت در اقصی نقاط جهان و به خصوص مناطقی است که امکان دسترسی به اینترنت بسیار هزینه بر بوده و یا به طور کلی امکان پذیر نیست.

تیم پروژه لون در صفحه گوگل پلاس خود می‌نویسد:

از ماه ژوئن سال گذشته،ما همواره در حال جمع‌آوری اطلاعات مربوط به انواع و اقسام بادها بوده‌ایم تا مدل‌های پیش‌بینی خود برای انتخاب مسیر مناسب بالون‌ها را بهینه‌تر نماییم. اکنون به لطف این اطلاعات و محاسبات دقیق‌تر، قدرت تعیین مسیر بالون‌ها را دو برابر بیشتر نموده‌ایم. همچنین پمپ‌های نصب شده بر روی بالون‌ها که وظیفه انتقال هوا به درون یا بیرون این وسایل نقلیه را بر عهده دارند، اکنون سه برابر بهتر از قبل کار می‌کنند. لذا، بالون‌های ما اکنون با سرعت بیشتری تغییر ارتفاع می‌دهند تا خود را به جریانات هوایی مناسب برسانند و به مسیر خود ادامه داده و یا احیانا مسیر خود را تغییر دهند. به عنوان مثال، در مورد بالون مورد نظر که موفق شد طی 22 روز کل دنیا را طی کند، بارها و بارها شرایطی پیش آمد که ممکن بود به درون جریان بسیار قدرتمند بادهای قطبی که در ناحیه اسراتوسفر حرکت می‌کنند کشیده شده و از مسیر اصلی خود منحرف شود، اما با استفاده از این قابلیت‌های جدید موفق شدیم بالون را در مسیر خود نگهداشته و آن را به پیش بریم.

محققانی که بر روی پروژه لون کار می‌کنند در ادامه قصد دارند 311,00 اٌمین مایل را با بالون‌های خود طی کنند تا از صحت عملکرد آن‌ها بیش از پیش مطمئن شوند. قطعا اگر گوگل این پروژه را به طور رسمی و کاملا عملی آغاز کند، بسیاری از مناطق جهان قادر خواهند بود به شبکه جهانی اینترنت متصل شوند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات