اپل محدودیت شارژ بی‌سیم را در آیفون ۱۵ ازبین خواهد برد!

پنج‌شنبه ۴ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۵:۴۰
مطالعه 3 دقیقه
رندر شارژر دوگانه مگ سیف بلکین با آیفون 12 اپل و ایرپادز
طبق شایعات اپل دیگر برای شارژ بی‌سیم به لوازم جانبی مورد تأیید نیاز ندارد و می‌توان با تمام شارژرهای بی سیم ۱۵ وات این دستگاه‌ها را شارژ کرد.
تبلیغات

طبق نوشته منتشر شده در سایت WCCTECH آیفون امسال و با انتشار سری آیفون ۱۵ قابلیت شارژ با استفاده از شارژرهای مگنتی بی‌سیم ۱۵واتی به‌غیراز دستگاه‌هایی که توسط مگ سیف (Mag Safe) شناسایی می‌شود را فراهم خواهد کرد. مثل روال گذشته این بار هم سری پرو این برند محبوب اکثر توجه‌ها را به خودش معطوف خواهد کرد و آیفون ۱۵ و آیفون ۱۵‌ پلاس هم مجهز به داینامیک آیلند به جهت پنهان‌سازی سخت‌افزارهای تشخیص چهره همانند سری ۱۴ در صفحه‌نمایش و چینش جدید دوربین‌ها در پشت تلفن خواهد بود. بااین‌حال آیفون ۱۵ پرومکس قابلیت‌های دیگری را هم شامل می‌شود که می‌توان به لنز پریسکوپ و Action Button اشاره داشت که جایگزین کلید Ring/Silent در این مدل خواهد شد. دراین‌بین قابلیتی دیگر نیز به برای مدل‌های آیفون۱۵ در نظر گرفته شده که دیگر نیازی به دستگاه های قابل شناسایی توسط مگ سیف و مورد تایید اپل برای شارژ بی‌سیم نخواهند داشت و محدودیت استفاده از برند اپل و لوازم جانبی معتبر برای این قابلیت از طرف این شرکت برداشته شده است.

به روال گذشته این بار هم سری پرو این برند محبوب اکثر توجه‌ها را به خودش معطوف خواهد کرد؛آیفون ۱۵ و آیفون ۱۵‌ پلاس هم همانند آیفون ۱۴ برای پنهان‌سازی سخت‌افزارهای تشخیص چهره به داینامیک آیلند مجهز خواهند بود و دوربین‌ها درپشت تلفن چینش جدیدی خواهند داشت. بااین‌حال آیفون ۱۵ پرومکس قابلیت‌های دیگری را نیز دارا خواهد بود که از جمله آن‌ها می‌توان به لنز پریسکوپ و Action Button اشاره کرد که جایگزین کلید Ring/Silent در این مدل خواهد شد.

در این بین قابلیت دیگری نیز برای مدل‌های آیفون ۱۵ درنظر گرفته شده است؛ این گوشی‌ها از این پس برای استفاده از قابلیت شارژ بی‌سیم نیازی به استفاده از دستگاه‌های شناسایی شده توسط مگ سیف و تأیید شده از سمت اپل نخواهند داشت؛ در واقع محدودیت استفاده از برند اپل و لوازم جابنی معتبر برای شارژ بی‌سیم دستگاه‌ها از طرف این شرکت برداشته شده است.

این خبر توسط کاربری به‌ نام yeux1122 در بلاگ کره‌ای Naver منتشر شده است. طبق این خبر دیگر کاربران آیفون دیگر نیازی به پرداخت هزینه‌های گزاف برای خرید شارژر بی‌سیم معتبر اپل ندارند و می‌توانند با پرداخت هزینه‌ای مناسب از شارژرهای ۱۵وات بی‌سیم دیگر برند‌ها برای شارژ دستگاه‌ خود استفاده کنند.

با این‌حال این اخبار تنها در حد شایعه‌اند و هنوز اطلاعات دقیقی از تغییرات پیش‌رو منتشر نشده‌ است.

شارژر مگ سیف اپل با گوشی آیفون ۱۲ پرو مکس

پیش‌تر کنسرسیوم شارژ بی سیم (Wireless Power Consortium) با انتشار استاندارد QI2 شارژ بی‌سیم خبر از در دسترس قرار گرفتن این استاندارد در تعطیلات میلادی امسال را داد. این استاندارد نوید از قابلیت شارژ بی‌سیم مگنتی مشابه با مگ سیف اپل یا حتی قوی‌تر از آن را می‌دهد که تا کنون تنها در سری آیفون ۱۲ و مدل‌های جدیدتر این برند شاهد آن بودیم. با این استاندارد اپل می‌تواند درهای پیشرفت را بر روی مدل‌های قدیمی‌تر خود بگشاید؛ البته پیش از هر چیز باید منتظر انتشار رسمی این خبر توسط خود اپل باشیم.

قابلیت شارژ بی‌سیم مطرح شده تنها برای سری آیفون۱۵ نخواهد بود و آیپد‌ پرو و دستگاه‌های دیگر اپل که قابلیت پشتیبانی از این فناوری را دارند نیز می‌توانند از مزیت‌های آن بهره‌مند شوند. دراین‌بین اپل قدم بزرگی در جهت افزایش سرعت شارژ با تعویض سوکت شارژ دستگاه‌هایش از لایتنینگ به سوکت تایپ سی برداشته بود که این خبر به‌خوبی نشان‌دهنده اهمیت سرعت شارژ بالاتر در تولیدات جدید اپل است.

اپل در تاریخ ۱۵ خرداد امسال کنفرانس توسعه‌دهندگان جهانی خودش(WWDC) را برگزار خواهد کرد و مشتاقانه امیدوار هستیم شاهد انتشار اخبار خوبی از این برند نام‌آشنا باشیم.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات