۳۰ آسیب‌پذیری خطرناک در کمین کاربران اپل؛ آیفون را همین حالا آپدیت کنید!

سه‌شنبه ۸ فروردین ۱۴۰۲ - ۱۰:۴۵
مطالعه 1 دقیقه
بریدگی نمایشگر یا ناچ آیفون ۱۳
اپل می‌گوید جدیدترین به‌روزرسانی نرم‌افزاری آیفون و مک بیش از ۳۰ آسیب‌پذیری شناخته‌شده را برطرف می‌کند.
تبلیغات

اپل شب گذشته جدیدترین به‌روزرسانی نرم‌افزاری آیفون و مک را منتشر کرد که شامل یک‌سری قابلیت‌های جدید است. iOS 16.4 در کنار اضافه کردن ۲۱ ایموجی جدید، پشتیبانی اپلیکیشن‌های وب از پوش نوتیفیکیشن را به‌همراه می‌آورد.

بر اساس گزارش 9to5Mac، سیستم‌های عامل iOS 16.4 و macOS Ventura 13.3 و watchOS 9.4 و tvOS 16.4 بیش از ۳۰ آسیب‌پذیری امنیتی شناخته‌شده را رفع می‌کنند. برای نمونه یکی از این آسیب‌پذیری‌ها به اپلیکیشن‌های متفرقه امکان می‌داد به اطلاعاتی درباره‌ی مخاطبین کاربر دسترسی پیدا کنند. آسیب‌پذیری دیگر دسترسی به داده‌های حساس کاربر را ممکن می‌کرد.

سایر آسیب‌پذیری‌های شناخته‌شده به مواردی مثل موتور عصبی آیفون و اپلیکیشن‌های تقویم و دوربین و کارپلی و بلوتوث و آی‌کلاد و گالری و پادکست و سافاری و Find My ارتباط داشتند. اپل همچنین آسیب‌پذیری‌های موجود در کرنل را رفع کرده است. یکی از آسیب‌پذیری‌ها ممکن بود به اپلیکیشن‌ها امکان دهد که کدهای مخرب را روی دستگاه اجرا کنند.

بر اساس بیانیه‌ی اپل، به‌روزرسانی‌ جدید آسیب‌پذیری پیداشده در موتور WebKit را برطرف می‌کند. WebKit موتوری است که برای توسعه‌ی سافاری و نسخه‌ی iOS سایر مرورگرهای وب از آن استفاده می‌شود. این آسیب‌پذیری باعث می‌شود وب‌سایت‌ها اطلاعات حساس کاربران را رهگیری کنند.

از آن‌جایی که بخشی از کد تمامی سیستم‌های عامل اپل مشترک است، برخی از پچ‌های نرم‌افزاری جدید افزون‌بر iOS برای macOS و watchOS و tvOS نیز کاربرد دارند. اپل به‌روزرسانی جدیدی برای نسخه‌های قدیمی‌تر iOS و macOS و همچنین مانیتور استودیو دیسپلی منتشر کرده است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات