تماشا کنید: اپل چگونه عمداً تعمیرپذیری آیفون ۱۴ پرو مکس را دشوار کرده است

یک‌شنبه ۶ فروردین ۱۴۰۲ - ۱۴:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
طراحی پشت آیفون ۱۴ پرو
نوع ترکیب قطعات و پیچ‌های بسیار کوچک آیفون ۱۴ پرو مکس، تعمیر این گوشی هوشمند را به فرایندی دشوار، طاقت‌فرسا و زمان‌بر تبدیل می‌کند.
تبلیغات

اپل همواره سعی کرده است تعمیرپذیری گوشی‌های آیفون را کاهش دهد. این شرکت از پیچ‌ها، قطعات و اجزای بسیار کوچکی در آیفون ۱۴ پرو مکس استفاده کرده است که برای شناسایی آن‌ها احتمالاً باید از میکروسکوپ استفاده کنید. کانال Huge Jeffrey ویدیویی از تعمیر این گوشی به‌ اشتراک گذشته که نشان می‌دهد این فرایند چقدر دشوار است.

اگرچه در ویدیوی iFixit از کالبدشکافی آیفون ۱۴ پرو مکس به‌نظر می‌رسد این اقدام نسبتاً ساده است اما Huge Jeffreys در انجام این کار با چالش‌هایی مواجه شد. گفتنی است این کانال سابقه‌ی بسیار خوبی در زمینه‌ی تعمیر گوشی‌های معیوب و ازکارافتاده دارد و بنابراین با فرایند تعمیر کاملاً آشنا است. این کانال سعی کرد آیفون ۱۴ پرو مکس که بخش جلو و پشت آن شکسته بود را باز و قطعات معیوب را تعویض کند. اگرچه قطعات داخلی دستگاه دست‌نخورده به‌نظر می‌رسند و می‌توان بدون مشکل خاصی آن‌ها را جدا کرد.

Huge Jeffreys می‌گوید درحالی‌که اپل طراحی آيفون ۱۴ و آیفون ۱۴ پلاس را به‌نحوی بهبود داده که تعمیر آن‌ها آسان‌تر باشد، اما این رویکرد را درمورد مدل‌های پرو آیفون ۱۴ دنبال نکرده است. به‌نوشته‌ی WccfTech، حتی تعویض باتری این گوشی‌ها بسیار دشوار به‌نظر می‌رسد و بهتر است اپل حداقل امکان تعویض این قطعه را با روشی ساده ارائه دهد.

Huge Jeffreys در ویدیوی خود به استفاده از پیچ‌های مختلف در آیفون ۱۴ پرو مکس اشاره دارد و نسبت‌ به آن ابراز تأسف می‌کند زیرا برای جدا کردن هر قطعه نیاز به پیچ‌گوشتی‌های متفاوتی دارد. علاوه‌براین اجزای کوچک دیگری نیز در این گوشی وجود دارد که باید با دقت بسیار بالا جدا شوند. این یوتیوبر اعلام می‌کند که برخی قطعات مورد استفاده در آیفون ۱۴ پرو مکس به‌قدری کوچک هستند که با تنفس شدید یا یک عطسه، احتمال آسیب دیدن یا جابه‌جایی آن‌ها وجود دارد.

بدین‌ترتیب ویدیو Huge Jeffreys نشان می‌دهد تعمیر آیفون ۱۴ پرو مکس تا چه‌ حد می‌تواند سخت و دشوار و البته بسیار زمان‌بر باشد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات