اپل در سال ۲۰۲۲ بازار گوشی‌های پرچمدار را قبضه کرد

سه‌شنبه ۱ فروردین ۱۴۰۲ - ۱۴:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
آیفون ۱۴ پرو در دست
اپل ۷۵ درصد از سهم بازار گوشی‌های رده‌بالا را در سال ۲۰۲۲ به خود اختصاص داد که نسبت‌ به سال ۲۰۲۱ افزایش یافته است.
تبلیغات

رکود در اقتصاد جهان باعث کاهش عرضه‌ی گوشی‌های هوشمند در سال ۲۰۲۲ شد، اما بازار محصولات رده‌بالا همچنان رونق دارد و به رشد خود ادامه می‌دهد زیرا میزان فروش این محصولات نسبت‌ به سال ۲۰۲۱ حدود یک درصد افزایش یافته است. اپل در بازار گوشی‌های پرچم‌دار، بهترین عملکرد را داشته و طبق جدیدترین داده‌ها، ۷۵ درصد از سهم بازار گوشی‌های گران‌قیمت را به‌خود اختصاص داده است. این شرکت احتمالاً برای حفظ تسلط خود در این حوزه، ویژگی‌های انحصاری جدیدی را در سری آیفون ۱۵ ارائه خواهد کرد.

اپل در سال ۲۰۲۱ حدود ۷۱ درصد از سهم بازار گوشی‌های پریمیوم را دراختیار داشت و طبق جدیدترین آمارها، سهم غول فناوری کوپرتینویی در سال ۲۰۲۲ به ۷۵ درصد افزایش یافت. این در حالی است که سامسونگ با دراختیار داشتن ۱۶ درصد از سهم بازار گوشی‌های پرچم‌دار، موفق به تکرار موفقیت خود نشد.

سهم شرکت ها از بازار گوشی های رده بالا ۲۰۲۲ و ۲۰۲۱

درواقع به‌دلیل ایجاد تداخل در زنجیره‌ی تأمین اپل، این شرکت برخی از سفارش‌های مدل‌های پرو آیفون ۱۴ را با تأخیر برای مشتریان ارسال کرد. با فرض اینکه چنین اختلالاتی در سه‌ماهه‌ی تعطیلات رخ نداده باشد، اپل احتمالاً سهم بیشتری از بازار را به‌دست خواهد آورد.

فروش دستگاه‌های اندروید در مقایسه با دستگاه‌های مبتنی‌بر iOS در بازار گوشی‌های رده‌بالا چندان چشم‌گیر نیست. درواقع می‌توان گفت اپل حدود سه‌چهارم از کل فروش گوشی‌های گران قیمت را به‌خود اختصاص داده است. این شرکت اهمیت بسیار زیادی به بخش محصولات رده‌بالا می‌دهد و پشتیبانی نرم‌افزاری بلندمدت و پشتیبانی‌ سخت‌افزاری باعث شده است مشتریان این شرکت همچنان تمایل به پرداخت هزاران دلار برای خرید محصولات آن داشته باشند.

حتی با وجود شایعه‌ی افزایش قیمت آیفون ۱۵ پرو و آیفون ۱۵ پرو مکس، انتظار می‌رود این دستگاه‌ها همچنان فروش بالایی داشته باشند. به‌عنوان مثال گفته می‌شود آيفون ۱۵ پرو مکس به‌طور انحصاری از لنز پریسکوپی بهره خواهد برد و نمایشگر آن نیز حاشیه‌های باریکی خواهد داشت.

علاوه‌براین، طبق گزارش WccfTech، هردو مدل پرو آیفون ۱۵ با اولین تراشه‌ی سه نانومتری اپل یعنی A17 Bionic عرضه خواهند شد و علاوه‌براین انتظار می‌رود رم بالاتری داشته باشند. از دیگر ویژگی‌های موردانتظار این گوشی‌ها می‌توان به پشتیبانی از تاندربولت اشاره کرد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات