اپل، حکمران مطلق بازار موبایل در سال ۲۰۲۲ بود!

سه‌شنبه ۱۶ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۶:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
لوگو اپل آیفون ۱۳
داده‌های کانترپوینت نشان می‌دهد اپل در سال ۲۰۲۲ برترین شرکت فروشنده‌ی گوشی‌های هوشمند در جهان بوده است.
تبلیغات

جدیدترین گزارش Counterpoint Research درمورد ۱۰ گوشی پرفروش سال ۲۰۲۲ نشان می‌دهد اپل و آیفون‌های این شرکت در صدر محبوب‌ترین مدل‌ها قرار داشتند. درواقع هشت دستگاه از ۱۰ گوشی برتر در این فهرست ساخت اپل هستند و آیفون ۱۳ با سهم پنج درصدی از کل فروش گوشی‌های هوشمند سرتاسر جهان در سال گذشته و ۲۸ درصد از کل فروش آیفون‌ها، رتبه‌ی اول را به‌ خود اختصاص داد. مدل استاندارد آیفون ۱۳ در فاصله‌ی بین سپتامبر ۲۰۲۱ تا آگوست ۲۰۲۲ پرفروش‌ترین گوشی در ایالات‌ متحده، بریتانیا، چین، آلمان و فرانسه بوده است.

به گزارش GSMArena، آیفون ۱۳ پرو مکس با سهم ۲٫۸ درصدی از کل گوشی‌های فروخته‌شده در جهان در سال ۲۰۲۲، جایگاه دوم فهرست کانترپوینت را به‌ خود اختصاص داد و پس از آن آیفون ۱۴ پرو مکس با سهم ۱٫۷ درصدی در جایگاه سوم قرار دارد. این اولین‌بار است که نسخه‌ی پرو مکس آیفون نسبت‌ به نسخه‌های استاندارد و پرو سری آیفون ۱۴، فروش بیشتری را تجربه می‌کند.

۱۰ گوشی پرفروش جهان در سال ۲۰۲۲

گلکسی A13 سامسونگ در فهرست ۱۰ گوشی پرفروش ۲۰۲۰ از نظر کانترپوینت جایگاه چهارم و آیفون ۱۳ پرو جایگاه پنجم را دراختیار دارد. آیفون ۱۲ که اکتبر ۲۰۲۰ عرضه شد نیز در رتبه‌ی ۶ این فهرست قرار دارد و بعد آن آیفون ۱۴ معمولی با سهم ۱٫۵ درصدی از کل گوشی‌های فروخته‌شده در سال گذشته در رتبه‌ی بعدی قرار گرفت. مدل استاندارد آیفون ۱۲ با وجود قدمت خود همچنان در سرتاسر ایالات‌ متحده، چین و ژاپن محبوبیت بسیار بالایی بین مردم دارد. جایگاه ۹ این فهرست نیز به آیفون SE 2020 تعلق دارد و گلکسی A03 سامسونگ جایگاه بعدی را به‌ خود اختصاص داده است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات