آیفون تاشو احتمالاً بدون دکمه و با حاشیه‌های حساس به لمس عرضه خواهد شد

چهارشنبه ۲۶ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۹:۵۰
مطالعه 2 دقیقه
رندر آیفون تاشو اپل
پتنت جدید اپل آیفونی تاشو را نشان می‌دهد که دکمه ندارد و از لبه‌های حساس به لمس بهره می‌برد.
تبلیغات

درحالی‌که سامسونگ بیشترین سهم را در بازار گوشی‌های تاشو ازآنِ خود کرده است، به‌نظر می‌رسد اپل نیز خود را برای ورود این بازار آماده می‌کند. غول فناوری اهل کوپرتینو اخیراً گواهی حق‌ اختراع جدیدی برای محصول تاشو خود ثبت کرده است.

پتنت جدید اپل با عنوان «دستگاه‌ الکترونیکی با ساختار نمایشگر و حسگر لمسی» ثبت شده است. این گواهی حق‌ اختراع مربوط به آیفون تاشویی است که احتمالاً لبه‌های آن به لمس حساسیت دارند. ایده‌ی اصلی این است حتی زمانی‌که دستگاه در حال باز قرار ندارد، با رابط کاربری آن تعامل داشته باشید. در بخشی از توضیحات این پتنت آمده است:

دکمه‌ها و سایر دستگاه‌های ورودی می‌توانند به‌عنوان روش ورودی دستورهای کاربران استفاده شوند؛ اما شاید این دستگاه ورودی به‌اندازه‌ی حسگر لمسی راحت و همه‌کاره نباشد. نمایشگر گاهی اوقات از جهات خاصی مشاهده‌شدنی نیست و امکان دارد کوچک‌تر از حد دلخواه باشد.
- توضیحات پتنت آیفون تاشو
پتنت گوشی تاشو اپل با لبه‌های حساس به لمس
پتنت جدید اپل برای آیفون تاشو بدون دکمه مجهز به لبه‌های حساس به لمس

براساس اعلام اپل، محفظه‌ی شاسی دستگاه تاشو این شرکت حاوی مدارهای کنترلی و باتری‌ها و اجزای مختلف دیگر است. به‌نوشته‌ی فون‌آرنا، این محفظه لبه‌هایی خواهد داشت که شاید بخش‌هایی از آن مات و شفاف باشند و با موادی از جنس پلاستیک مات، فلز، کامپوزیت فیبر و سرامیک تولید شده‌اند. اگرچه لبه‌های دستگاه تاشو این برند شبیه آیفون معمولی به‌نظر می‌رسند، احتمال دارد به کنترل‌های لمسی مجهز شود.

در بخش دیگری از توضیحات پتنت اپل آمده است:

لبه‌ی جلویی و بخش‌هایی از دیواره‌های جانبی می‌توانند از لایه‌ای شیشه‌ای یا سایر اجزای شفاف تشکیل شده باشند. یک لایه‌ی حسگر لمسی و لایه‌ی نمایشگر می‌تواند زیر بخش‌های جلویی و لایه‌ی شیشه‌ای لبه‌ی دستگاه قرار گیرد و لایه‌ی حسگر لمسی نیز می‌تواند زیر لبه‌ی پشتی تعبیه شود.
- توضیحات پتنت آیفون تاشو

لبه‌های حساس به‌ لمس می‌تواند جایگزین دکمه‌های فیزیکی شود

از سال‌ها قبل، شایعاتی درباره‌ی آیفون‌های بدون دکمه و بدون پورت منتشر شده است و پتنت جدید اپل می‌تواند این ایده را به واقعیت نزدیک‌تر کند. اینکه چنین تغییری مزیت خواهد بود یا نه، فقط با گذشت زمان مشخص خواهد شد. کاربردهای متعددی برای لبه‌های حساس به لمس وجود دارد که ازجمله می‌توان به فعال‌کردن سریع دوربین یا فلش LED یا تنظیمات خاص اشاره کرد.

به‌نظر می‌رسد اپل تصمیمی برای بازگشت حسگر محبوب تاچ آی‌دی به آیفون‌های آینده ندارد و بیشتر تمرکز خود را روی راهکارهای مدرن‌تر معطوف کرده است.

دیدگاه شما درباره‌ی گوشی تاشو آیفون بدون دکمه چیست؟ آیا این ایده سرانجام به واقعیت می‌پیوندد؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات