آیفون‌های اپل همچنان شارژ معکوس ندارند

سه‌شنبه ۱۸ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۶:۴۵
مطالعه 1 دقیقه
آیفون 11 پرو مکس / iPhone 11 Pro Max با شارژر
اپل تاکنون شارژ معکوس را به آیفون اضافه نکرده است، اما بر اساس شایعه‌های جدید، همچنان روی این قابلیت کار می‌کند.
تبلیغات

سال‌ها است شایعه‌هایی ضدونقیض ادعا می‌کنند اپل به دنبال اضافه کردن قابلیت شارژ معکوس به آیفون است، اما حتی جدیدترین مدل گوشی‌های اپل نیز از چنین قابلیتی پشتیبانی نمی‌کند. شارژ معکوس باعث می‌شود که بتوانید لوازم جانبی مثل ایرپاد را از طریق باتری آیفون شارژ کنید.

در سال ۲۰۱۹ اعلام شد آیفون ۱۱ پرو مکس سخت‌افزار لازم برای پشتیبانی از شارژ معکوس را دارد. یک سال بعد پرونده‌ای در کمیسیون فدرال ارتباطات ثبت شد که نشان می‌داد آیفون ۱۲ با این قابلیت تولید می‌شود. شایعه‌ها در سال‌های ۲۰۲۱ و ۲۰۲۲ نیز ادامه پیدا کردند، اما شارژ معکوس هرگز به آیفون اضافه نشد.

بر اساس گزارش اپل اینسایدر، تولیدکننده‌ی آیفون همچنان مشغول کار روی قابلیت شارژ معکوس است. گفته می‌شود اپل در تلاش بوده شارژ معکوس را به آیفون ۱۴ پرو و آیفون ۱۴ پرو مکس اضافه کند، اما در نهایت موفق به عملی کردن این هدف نشده است.

اپل با توسعه‌ی نرم‌افزاری ویژه در تلاش است جلوی داغی بیش از حد آیفون به هنگام شارژ معکوس را بگیرد. همچنین گفته می‌شود قابلیت شارژ معکوس انیمیشنی ویژه روی نمایشگر آیفون خواهد داشت.

اپل در حالی برای اضافه کردن شارژ معکوس به آیفون دست‌و‌پا می‌زند که گوشی‌های اندرویدی سال‌ها است به این قابلیت مجهز شده‌اند. اپل معمولا دیرتر از سایر شرکت‌ها سراغ قابلیت‌های جدید می‌رود.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات