گوگل برای گسترش سیستم عامل Fuchsia به پلتفرم‌های دیگر، پرسنل استخدام می‌کند

سه‌شنبه ۲۰ مهر ۱۴۰۰ - ۱۱:۵۰
مطالعه 3 دقیقه
با توجه به فهرست مشاغل گوگل، این شرکت قصد دارد سیستم‌عامل Fuchsia را روی دستگاه‌های هوشمندتر و متفاوت‌تر نیز ارائه بدهد.
تبلیغات

گوگل پروژه‌ی Fuchsia را از چند سال قبل آغاز کرده؛ اما این سیستم عامل هنوز به‌طور گسترده مورد استقبال قرار نگرفته است. Fuchsia در حال حاضر فقط روی نسل اول نِست هاب ارائه شده و هیچ دستگاه دیگری این سیستم عامل را اجرا نمی‌کند؛ اما غول جستجوی اینترنت قصد دارد این وضعیت را با ارائه‌ی سیستم عامل یادشده روی دستگاه‌های دیگر، تغییر بدهد.

به گزارش تک‌اسپات، گوگل اخیرا در فهرست مشاغل خود، درخواستی برای استخدام دو مهندس نرم‌افزار و یک مدیر مهندسی (که اکنون حذف شده است) در تیم دستگاه‌های مجهز به Fuchsia ارائه کرده است. مثل همیشه، در این فهرست وظایف مشاغل مورد نیاز توضیح داده شده و در این مورد نکاتی درباره‌ی آینده‌ی سیستم عامل Fuchsia در دسترس قرار گرفته است.

گوگل در توضیحات مربوط به شغل مهندس نرم‌‌افزار توضیح داده است:

Fuchsia اکنون برای صفحه‌نمایش‌های هوشمند این شرکت در دسترس است و زمان آن فرا رسیده که این سیستم عامل در دستگاه‌های هوشمند دیگر نیز مورد استفاده قرار گیرد. فعلاً نمی‌توانیم به سایر دستگاه‌هایی که از این سیستم عامل پشتیبانی می‌کنند اشاره کنیم؛ اما استفاده از آن در صفحه‌نمایش‌های هوشمند دیگر سری گوگل نِست، یک گزینه خوب محسوب می‌شود.

با توجه به فهرست مشاغل مهندسی مورد نیاز گوگل، به‌ نظر می‌رسد سرانجام دستگاه‌های دیگر نیز از این سیستم عامل منبع‌ باز پشتیبانی خواهند کرد. ظاهرا تیم Fuchsia در حال کار روی گسترش دسترسی دستگاه‌های سری نِست/اسیستنت به این سیستم عامل است؛ این یعنی امکان دارد Fuchsia روی محصولات دیگر نیز مورد استفاده قرار بگیرد.

صفحه نمایش هوشمند گوگل نست

فهرست مشاغل گوگل همچنین نشان می‌دهد که گوگل به دنبال جذب یک مهندس نرم‌افزار برای تیم گرافیک و رسانه‌ی پلتفرم Fuchsia است. این شرکت در توضیحات مربوط به این شغل توضیح داده است:

می‌خواهیم اطمینان حاصل شود که Fuchsia حداکثر ارزش را برای شرکت و محصولات مبتنی بر این سیستم عامل به ارمغان بیاورد.

با توجه به این توضیحات، احتمال دارد Fuchsia در محصولات شخص ثالث نیز مورد استفاده قرار بگیرد. توسعه‌ی Fuchsia از سال ۲۰۱۶ آغاز شده است؛ ولی اولین دستگاه‌ مجهز به این سیستم عامل در اواسط سال جاری معرفی شد. همان‌طور که اشاره کردیم، در حال حاضر نسل اول نِست‌هاب گوگل تنها محصولی است که از سیستم عامل یادشده بهره می‌برد. البته استفاده از Fuchsia در نست‌هاب نسبت به سیستم‌ عامل قبلی این محصول، هیچ تفاوت قابل توجهی در آن ایجاد نکرده است.

در ابتدا برخی معتقد بودند که Fuchsia می‌تواند جایگزین اندروید شود؛ اما با مرور زمان مشخص شد که هدف از تولید این سیستم عامل، گروه خاصی از محصولات است. اندروید گوشی‌های هوشمند، تبلت و تلویزیون‌ها را هدف قرار داده است؛ ولی به نظر می‌رسد Fuchsia راهکار مناسب گوگل برای دستگاه‌های مرتبط با اینترنت اشیاء است.

نظر شما در مورد Fuchsia و آینده‌ی این سیستم عامل چیست؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات