لامپ HTC افتادن در حمام را تشخیص می‌دهد

چهارشنبه ۶ دی ۱۳۹۶ - ۲۰:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
HTC پتنتی را برای یک لامپ ثبت کرده که قادر است حرکت و افتادن انسان در مکان‌هایی نظیر حمام را تشخیص دهد.
تبلیغات

اچ‌تی‌سی قصد دارد لامپی را با توانایی تشخیص افتادن در حمام تولید کند. این لامپ حبابی به همان سیستم تشخیص حرکت و مکان کاربر مورد استفاده در هدست واقعیت مجازی اچ‌تی‌سی وایو مجهز خواهد بود. این لامپ حضور و حرکات انسان را تشخیص می‌دهد، در صورتی که برای فرد حین استحمام اتفاقی بیفتد و نقش زمین شود، نور این دستگاه روی فرد متمرکز شده و حسگرهای آن حیات فرد را تشخیص می‌دهد.

طرح‌های منتشر شده از این دستگاه یک حباب یا لامپ همه‌کاره را نشان می‌دهند. این دستگاه به سرپیچ‌های معمول و استاندارد لامپ‌ها بسته می‌شود و به کمک حسگرهای متنوع و اینترنت اشیا عملکرد پیشرفته‌ای را از خود نشان می‌دهد.

از جمله‌ی کاربردهای این لامپ باید به شناسایی لیز خوردن و افتادن افراد سالخورده در مکان‌هایی نظیر حمام اشاره کرد. معمولا حمام و سرویس بهداشتی برای چنین افرادی از جمله‌ی خطرناک‌ترین جاها است. احتمال سر خوردن در حمام بسیار بالا است و بنابراین وجود این دستگاه در حمام می‌تواند بسیار مفید باشد.

دستگاه مورد بحث به قابلیت تشخیص حرکت مجهز است و از این طریق متوجه افتادن افراد می‌شود. زمانی که فرد زمین می‌خورد نور به کمک آنتن موجود در دستگاه هم‌سو شده و علائم حیاتی فرد را بررسی می‌کنند.

پتنت لامپ اچ تی سی

اچ‌تی‌سی می‌گوید:

در سیستم‌های تشخیص قدیمی سمت و سوی آنتن‌ها ثابت بوده و تغییرپذیر نیستند؛ اما در این دستگاه آنتن‌ها خود را روی فرد افتاده تنظیم می‌کنند.

این دستگاه دو تابشگر دارد که از هر دوی آن‌ها برای تشخیص علائم حیاتی فرد استفاده می‌کند.

از این فناوری برای تشخیص کم‌تحرکی افراد در دستگاه‌های سلامتی نیز استفاده می‌شود. به طوری‌که اگر فرد برای مدت زیادی بی‌تحرک بنشیند سیستم به او هشدار خواهد داد که بیش از حد کم‌تحرک است.

پتنت این محصول در اداره‌ی ثبت اختراعات آمریکا به ثبت رسیده است اما هنوز مشخص نیست که این محصول بخشی از محصولات اینترنت اشیاء اچ‌تی‌سی خواهد بود یا اتفاقی که برای nest افتاد تکرار شده و گوگل این محصول را به نام خود خواهد کرد. با توجه به قراردادهای اخیر دو شرکت باید منتظر بود و دید در آینده چه اتفاقی خواهد افتاد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات