فروش محصولات اینترنت اشیا شیائومی از مرز ۱۰ میلیون واحد گذشت

چهارشنبه ۶ دی ۱۳۹۶ - ۰۸:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
فروش محصولات خانگی اینترنت اشیا شیائومی از مرز ۱۰ میلیون واحد عبور کرد تا این شرکت جایِ پای خود را در این حوزه محکم‌تر کند.
تبلیغات

در ایام کریسمس، شرکت چینی شیائومی از فروش بالای محصولات مرتبط به اینترنت اشیاء خود خبر داد. ۳ سال پیش این شرکت از تعهد خود به ساخت محصولات خانگی در دسته‌ی اینترنت اشیا سخن گفت و امروز، شیائومی توانست فروش جهانی ۱۰ میلیونی را تجربه کند. درحالی‌که اکثر افراد این شرکت را با گوشی‌های هوشمندش می‌شناسند؛ شیائومی محصولاتی مانند بلندگوی هوشمند، ترموستات، ربات جاروبرقی و... نیز تولید می‌کند که البته اکثر آن‌ها در کشور مادر، یعنی چین به‌فروش می‌رسد.

بخش کوچک دیگری از محصولات اینترنت اشیاء شیائومی در کشور هند به‌ فروش می‌رسد. هند مهم‌ترین بازار خارجی این شرکت چینی محسوب می‌شود؛ زیرا برطبق برآورد‌ تحلیلگران، در این کشور فروش گوشی‌های هوشمند شیائومی به‌زودی از سامسونگ پیشی خواهد گرفت. باتوجه به کسب‌و‌کار و تجارت متنوع شیائومی، این شرکت فضای اینترنت اشیاء را به‌عنوان فرصتی برای بهبود غیر مستقیم جایگاه برند خود در اذهان عمومی می‌بیند. تلاش‌های شیائومی در حوزه‌ی اینترنت اشیاء و هوش‌مصنوعی تا حد زیادی به تکنولوژی‌های اختصاصی متکی است؛ ولی این شرکت به‌تازگی همکاری عمده‌ای را با شرکت چینی بایدودر حوزه‌های یادگیری ماشینی، بینش کامپیوتری و تشخیص صدا آغاز کرده است. درحالی‌که جاه‌طلبی‌های شیائومی در حوزه‌ی اینترنت اشیاء منجر به رشد آن شده است، این شرکت خبر از عرضه‌ی محصولاتش در بازارهای بیشتری داده است.

اکنون شیائومی برای برند‌های مطرحی همچون سامسونگ و... تهدیدی خطرناک به‌حساب می‌آید. درحالی‌که عملکرد گوشی‌های‌ هوشمند این شرکت در هند خیره‌کننده بوده است و بازار سامسونگ را مورد تهدید قرار داده، انتظار می‌رود که برای پیروزی در سرزمین مادری خود نیز برنامه‌‌ریزی کرده باشد؛ این در حالی است که اوایل این ماه شیائومی از قصد خود برای ورود به بازار ایالات‌متحده آمریکا و فروش محصولاتش در این کشور خبر داد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات