ایلان ماسک قصد دارد تعداد کاربران توییتر را تا سال 2028 تا چهار برابر افزایش دهد

یک‌شنبه ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۴:۰۰
مطالعه 3 دقیقه
ظاهراً ایلان ماسک، مالک جدید توییتر، اهدف بلندپروازانه‌ی زیادی برای این شبکه‌ی اجتماعی دارد. براساس گزارشی جدید او قصد دارد تعداد کاربران توییتر را تا سال ۲۰۲۸ چهار برابر افزایش دهد.
تبلیغات

از زمانی‌ که ایلان ماسک پیشنهاد خود را برای خرید توییتر مطرح کرد، یکی از سؤالات مهمی که ذهن بسیاری از کاربران را درگیر کرد، این بود که این شبکه‌ی اجتماعی تحت مالکیت او چه تغییراتی خواهد داشت. هنوز تا رسمی شدن این قرارداد فاصله‌ی زیادی داریم اما ماسک مجبور است با ارائه‌ی چشم‌اندازهای خود برای توییتر، نظر سرمایه‌گذاران را جلب کند تا بودجه‌ی موردنیازش را به‌ دست آورد. نیویورک تایمز به نسخه‌ای از سند چشم‌انداز ماسک که به سرمایه‌گذاران ارائه داده، دست یافته است که در ادامه به مهم‌ترین نکات آن اشاره می‌کنیم.

به گزارش Engadget، ماسک قصد دارد کاربران فعال ماهانه‌ی توییتر را از ۲۱۷ میلیون کاربر در پایان سال ۲۰۲۱ به نزدیک ۶۰۰ میلیون کاربر در سال ۲۰۲۵ و ۹۳۱ میلیون کاربر تا سال ۲۰۲۸ افزایش دهد. این یعنی تعداد کاربران ماهانه‌ی توییتر در ۶ سال آینده بیش از چهار برابر افزایش خواهد یافت. ماسک همچنین می‌خواهد ۱۰۴ میلیون مشترک پولی برای سرویسی که فعلاً از آن به‌عنوان X یاد کرده، داشته باشد. هیچ جزئیاتی درمورد سرویس X وجود ندارد اما ماسک در توضیح آن به‌طور غیرمستقیم به تجربه‌ی توییتر بدون تبلیغ اشاره کرده است.

ماسک جزئیات زیادی درمورد برخی اهداف بلندپروازانه‌ی درآمدی خود ارائه کرده؛ او معتقد است توییتر می‌تواند درآمد سالانه‌ی خود را تا سال ۲۰۲۸ به ۲۶٫۴ میلیارد دلار افزایش دهد، درحالی‌که این شرکت سال گذشته پنج میلیارد دلار درآمد داشته است. ماسک قصد دارد تنوع زیادی در نحوه‌ی درآمدزایی توییتر ایجاد کند. درحال‌حاضر حدود ۹۰ درصد از درآمد این شبکه‌ی اجتماعی از راه تبلیغات به‌دست می‌آید و ماسک می‌خواهد این میزان تا سال ۲۰۲۸ به ۴۵ درصد کاهش یابد. پیش‌بینی او شامل ۱۲ میلیارد درآمد تبلیغاتی و ۱۰ میلیارد دلار درآمد اشتراک‌های پولی است.

توییتر برای دستیابی به اهداف اشاره‌شده، قطعاً باید پول بیشتری از کاربران خود دریافت کند. ماسک پیش‌بینی کرد تعداد مشترکان سرویس Twitter Blue تا سال ۲۰۲۵ به ۶۹ میلیون کاربر و تا سال ۲۰۲۸ به ۱۵۹ میلیون کاربر خواهد رسید. Twitter Blue نوامبر گذشته در ایالات متحده راه‌اندازی شد و هزینه‌ی اشتراک ماهانه‌ی آن سه دلار است. کاربران این سرویس به قابلیت‌هایی مثل عدم مشاهده تبلیغات، امکان لغو ارسال توییت و چند ابزار دیگر دسترسی دارند. ماسک به‌وضوح اهمیت زیادی به ترغیب کاربران به استفاده از خرید اشتراک‌های پولی Twitter Blue و سرویس X می‌دهد.

ماسک همچنین تصمیم دارد توییتر با ارائه‌ی کسب‌وکار پرداخت، در سال ۲۰۲۳ به درآمد ۱۵ میلیون دلاری دست یابد و این رقم تا سال ۲۰۲۸ به حدود ۱٫۳ میلیارد دلار برسد. درحال‌حاضر توییتر ویژگی‌های بسیار محدودی برای خرید و پرداخت ارائه می‌دهد که به گفته‌ی نیویورک تایمز تأثیر درخورتوجهی بر درآمد این شرکت ندارد.

نیویورک تایمز هیچ جزئیاتی درمورد این‌که ماسک چگونه به این اهداف دست خواهد یافت، ارائه نداده است. درهرحال، او پس از تکمیل قرارداد خرید توییتر، انتظارات زیادی از این شبکه‌ی اجتماعی دارد. چهار برابر شدن تعداد کاربران و همچنین پنج برابر شدن درآمد برای شرکتی مثل توییتر، انتظار بسیار زیادی است، و البته از طرف دیگر باید توجه داشت هدف ماسک از این خرید ۴۴ میلیارد دلاری، قطعاً حفظ وضعیت موجود نبوده است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات