ابزار مدیریت ایمیل تحت‌وب One Outlook احتمالاً به‌زودی با ظاهری مدرن دردسترس قرار خواهد گرفت

شنبه ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۹:۱۰
مطالعه 3 دقیقه
تصاویر جدیدی از ابزار تحت‌وب مدیریت ایمیل One Outlook فاش شده است که برخی امکانات آن را نشان می‌دهد.
تبلیغات

از حدود یک سال قبل شایعاتی درباره‌ی سرویس تحت‌وب مدیریت ایمیل One Outlook مایکروسافت منتشر شده و حالا تصاویری از رابط کاربری این ابزار دردسترس قرار گرفته است. درواقع، به‌نظر می‌رسد غول فناوری مستقر در ردموند حتی به برخی از کاربران اجازه می‌دهد سیستم مدیریت ایمیل تحت‌وب جدید این شرکت را امتحان کنند.

از مدتی قبل، مشخص شد که مایکروسافت مشغول کار روی این ابزار بوده است. این بستر از مدتی قبل دردسترس بوده؛ اما فقط حساب‌های داخلی مایکروسافت امکان استفاده از آن را داشتند. درحال‌حاضر، برای استفاده از One Outlook تحت‌وب همچنان به حساب کاری یا دانش‌آموزی مایکروسافت نیاز دارید؛ بنابراین، امکان استفاده از حساب‌های شخصی مایکروسافت در این ابزار وجود ندارد. به‌هرحال، به‌نظر می‌رسد زمان زیادی تا انتشار نسخه‌ی عمومی One Outlook باقی نمانده است.

به‌گزارش XDA، برنامه‌ی One Outlook تقریباً کارکردی شبیه Outlook دارد، با این تفاوت که روی مرورگر وب اجرا می‌شود. تفاوت درخورتوجه دیگر این ابزار با Outlook به ظاهر آن مرتبط است. علاوه‌براین، امکان تغییر ظاهر نوار بالای صندوق ورودی ایمیل‌ها وجود دارد. شما می‌توانید به‌دلخواه ظاهر برنامه را روی حالت مدرن که به‌طور پیش‌فرض فعال است یا حالت کلاسیک که شباهت زیادی به نسخه‌ی دسکتاپ Outlook دارد، تنظیم کنید. علاوه‌براین، می‌توانید از نوار ابزاری استفاده کنید که دقیقاً شبیه وب‌سایت Outlook.com است.

تفاوت دیگر نسخه‌ی تحت‌وب One Outlook با نسخه‌ی دسکتاپ Outlook این است که هنگام استفاده از نوارهای ساده یا کلاسیک، دکمه‌ی پیام جدید منو کشویی جدیدی ارائه می‌دهد تا بتوانید رویداد یا گروه جدیدی ایجاد کنید. نسخه‌ی معمولی تحت‌وب این برنامه فقط به شما اجازه می‌دهد با این دکمه، ایمیل جدید ایجاد کنید و منو کشویی ندارد.

برنامه تحت وب مدیریت ایمیل one outlook
برنامه تحت وب مدیریت ایمیل one outlook
برنامه تحت وب مدیریت ایمیل one outlook
برنامه تحت وب مدیریت ایمیل one outlook

درنهایت، کنترل‌های پنجره (مثل بستن و بازیابی و کوچک‌کردن) این برنامه با نوار ابزار بالای صفحه‌ی وب ادغام شده است؛ بنابراین، همه‌چیز کاملاً یکپارچه به‌نظر می‌رسد. اگر برنامه را درکنار وب‌سایت Outlook باز کنید، شباهت‌های زیادی بین آن‌ها مشاهده خواهید کرد.

یکی از قابلیت‌هایی که هنوز در نسخه‌ی تحت‌وب One Outlook پشتیبانی نمی‌شود، امکان اضافه‌کردن چند حساب است؛ هرچند انتظار می‌رود این ویژگی به‌زودی دردسترس قرار گیرد. درواقع، کنترل‌های پنجره که در بالا به آن اشاره شد، جای تعویض‌کننده‌ی حساب را در این برنامه خواهند گرفت. این ویژگی برای مدیریت ایمیل بسیار اهمیت دارد و ابزار مدیریت ایمیل و برنامه ایمیل کنونی ویندوز ۱۱ و برنامه کلاسیک دسکتاپ Outlook از آن پشتیبانی می‌کنند.

اوایل سال جاری اعلام شد مایکروسافت قصد دارد اواخر آوریل اپلیکیشن جدید One Outlook را با کاربران اینسایدر آزمایش کند؛ اما این اتفاق هنوز رخ نداده است. درحال‌حاضر، اگر حساب کاری یا دانش‌آموزی دارید، می‌توانید از آن برای امتحان‌کردن این برنامه استفاده کنید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات