اسپاتیفای برای رقابت با کلاب هاوس برنامه دارد

سه‌شنبه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۲:۲۰
مطالعه 2 دقیقه
با محبوبیت روزافزون کلاب هاوس، اسپاتیفای نیز تصمیم به راه‌اندازی سرویس چت زنده‌ی صوتی گرفته است.
تبلیغات

پس از خرید اپلیکیشن لاکر روم (Locker Room)، غول استریم موسیقی قصد دارد با ارائه‌ی سرویس صوتی زنده، به رقابت کلاب هاوس برود.

بلومبرگ با استناد به منابع آگاه، می‌گوید اسپاتیفای با استخدام ۱۰۰ نفر و مذاکره با استعدادهای این حوزه برای تولید محتوای اختصاصی، به‌صورت جدی به‌ دنبال کسب سهم قابل توجهی از بازار جدید است.

چت صوتی زنده که توسط اسپاتیفای و دیسکورد دوباره به شهرت رسیده است، شباهت زیادی به برنامه‌های رادیویی دارد که به شنوندگان اجازه می‌دادند به‌صورت زنده در مباحثه شرکت کنند.

اپلیکیشن لاکر روم که ماه گذشته به تصاحب اسپاتیفای درآمد، به ژورنالیست‌ها و هواداران رشته‌های ورزشی این اجازه را می‌دهد تا بعد از بازی‌ها درباره‌ی آن‌ها به‌صورت زنده بحث کنند. با توجه به اطلاعات فاش شده توسط منابع آگاه، اسپاتیفای از همین حالا در حال مشورت با مجریان پادکست‌های اختصاصی خود و پرداخت صدها هزار دلار به استعدادهای این حوزه برای تولید و میزبانی محتوای اختصاصی است.

شرکت سوئدی اسپاتیفای در حال حاضر بزرگ‌ترین سرویس استریم موسیقی جهان است و قصد دارد بر تمام جنبه‌های سرویس‌های صوتی آنلاین ازجمله پادکست، کتاب‌های صوتی و چت صوتی زنده مسلط شود. در همین راستا اسپاتیفای برای جذب کاربران جدید و افزایش درآمد تبلیغاتی خود، تابه‌حال بیش از یک میلیارد دلار برای خرید شرکت‌های پادکستی هزینه کرده است تا بیش از ۲ میلیون پادکست به پلتفرم خود اضافه کند.

برخلاف پادکست، سرویس‌هایی شبیه به لاکر روم و کلاب هاوس به‌صورت مشارکتی و زنده هستند. میزبان یا مجری در لاکر روم می‌تواند از شنوندگان دعوت کند تا به روی صحنه‌ی مجازی بیایند و درباره‌ی موضوع مورد بحث سؤال یا نظر خود را مطرح کنند.

اگرچه هنوز مشخص نیست بازار اپلیکیشن‌های صوتی زنده در آینده چقدر بزرگ و پردرآمد خواهد بود، به نظر می‌رسد اسپاتیفای قصد دارد با ورود نسبتا سریع به این حوزه، از تغییر جهت احتمالی صنعت جا نماند. کلاب هاوس که در ابتدا اپلیکیشن نسبتا گمنامی بود که به میزبانی مباحث با موضوع تکنولوژی و سرمایه‌گذاری شهرت داشت، اکنون یکی از مشهورترین پلتفرم‌های صوتی به شمار می‌رود و ارزش آن حدود ۴ میلیارد دلار برآورد می‌شود.

اسپاتیفای تنها شرکتی نیست که ساختن رقیبی برای کلاب هاوس را به‌صورت جدی دنبال می‌کند؛ اما با توجه به پیشینه‌ی صوتی این شرکت احتمالا شانس بهتری از امثال توییتر و فیسبوک در این زمینه خواهد داشت.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات