اسپاتیفای برای رقابت با اپل، احتمالا سرویس پادکست حق اشتراکی ارائه خواهد کرد

شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۴:۰۰
مطالعه 1 دقیقه
بر اساس شایعات، اسپاتیفای تا چند روز دیگر سرویس پادکست حق اشتراکی  معرفی خواهد کرد تا رقابت بیشتری با اپل داشته باشد.
تبلیغات

اپل احتمالا در آینده‌ای نزدیک تنها غول دنیای تکنولوژی نخواهد بود که سرویس حق اشتراکی برای پادکست راه‌اندازی کرده است. منابع خبری مختلف اعلام کرده‌اند که اسپاتیفای هم تا چند روز دیگر یک سرویس حق اشتراکی مخصوص پادکست معرفی خواهد کرد. به گفته‌ی انگجت، سرویس پادکست حق اشتراکی اسپاتیفای شباهتی به سرویس اپل نخواهد داشت و هیچ سهمی از حق اشتراک کاربران را برای خود برنمی‌دارد. به نظر می‌رسد تولیدکنندگان پادکست مبلغ اشتراک را مشخص خواهند کرد.

طبق شایعات، علاقه‌مندان برای پرداخت حق اشتراک در نسخه iOS از وب‌سایت اسپاتیفای استفاده خواهند کرد تا اپل نتواند سهم خود را دریافت کند.

اگر این شایعات صحت داشته باشند، احتمالا اپل واکنش ملایمی به این اتفاق نخواهد داشت و حتی احتمال دارد اسپاتیفای را از اپ استور حذف کند.

اسپاتیفای هنوز خبر راه‌اندازی سرویس مخصوص پادکست خود را تأیید نکرده است؛ اما مدیر محتوای این مجموعه اعلام کرده که فضا برای همه شرکت‌ها وجود دارد تا در این حوزه فعالیت کنند.

در حال حاضر سرویس‌هایی مانند Patreon،اPocket Casts،اStitcher و Wondery که چند وقت پیش توسط آمازون خریداری شد، به‌صورت حق اشتراکی فعالیت می‌کنند. اپل و اسپاتیفای می‌توانند شرایط این بازار را تغییر بدهند؛ اما نیاز دارند که جذابیت زیادی برای مخاطب ایجاد کنند تا کاربران به استفاده از این سرویس‌های جدید تشویق شوند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات